اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر رشت خواستار شد:

ایجاد موزه بلدیه رشت

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: موزه بلدیه رشت در قالب ماده و چند تبصره برای اجرا به شهردار این شهر ارائه می‌شود.

ایجاد موزه بلدیه رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسن عاقل‌منش ظهر امروز در جلسه علنی شورای این شهر با اشاره به شیوع بیماری‌های واگیردار در تابستان، اظهار داشت: شهروندان و مسافران باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و شستشوی دست‌ها با آب و صابون را مد نظر قرار دهند.
وی افزود: مردم باید از خوردن سبزی خام خودداری کرده و میوه و سبزیجات را خوب ضدعفونی کنند و به بروشورهای بهداشتی و نکات کارشناسان عمل کنند.
نایب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس ادامه داد: خانواده‌ها باید از خرید هرگونه وسایل از دست‌فروشان خودداری کنند تا با مشکل روبه‌رو نشوند.
این مسئول اقدا‌های انجام شده توسط مراکز بهداشت را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: باید از نوشیدن آب آشامیدنی غیرسالم پرهیز شود.
این مسئول به بارش دوباره باران در رشت اشاره کرد و متذکر شد: شهردار رشت باید نسبت به برطرف کردن مشکلات احتمالی در زمینه آبگرفتگی توجه ویژه داشته باشد.
وی درباره موزه بلدیه رشت عنوان کرد: قدمت ساختمان شهرداری رشت بیش از 80 سال و قدمت شهرداری 103 سال است و باید ساختمان یک و دو شهرداری، اداره پست و هتل که در مرکز شهر قرار دارند به عنوان قطب گردشگری شهر محسوب شوند.
عاقل‌منش با اشاره به اینکه باید مصوبات شورا به صورت یک ماده به شهرداری ابلاغ و اجرایی شود، تصریح کرد: موزه بلدیه رشت در قالب ماده و در چند تبصره به شهردار ارائه می‌شود.
این مسئول ادامه داد: این طرح نیاز به نیازسنجی، مطالعه و غیره دارد تا با تامین اعتبار اجرایی شود و هدیه‌ای خوب را برای نسل آینده به ارمغان آورد.
نایب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به برپایی نمایشگاه سه روزه با نوای کاروان در پارک قدس رشت اضافه کرد: رادیو پارک نیاز به تقویت و برنامه‌ریزی دارد و از شهردار می‌خواهیم تا با انتخاب تهیه‌ کننده، نویسنده و اعمال اجرایی این رادیو را در پارک تقویت کنند.
وی استفاده از تمام سازمان‌های شهرداری و دیگر دستگاه‌ها را برای اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش عملکرد برای شهروندان و شنیدن نظرات آنها بسیار موثر دانست.
عاقل منش یادآور شد: از رادیو پارک می‌توان برای کارهای فرهنگی و گسترش فرهنگ شهرنشینی و امور آموزشی استفاده کرد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ترمینال مرکزی شهر نیاز به رسیدگی بیشتر و حمایت شهردار و شورا دارد، بیان داشت: مشکلات موجود موجب شده تا تنش‌هایی بین ساکنان منطقه و رانندگان به وجود آید.
سیدمحسن پورفخریان ادامه داد: به دلیل بروز بسیاری از این مشکلات شهروندان منطقه و مدیر ترمینال خواستار فعال شدن ایستگاه پلیس توسط نیروی انتظامی در این ترمنیال شدند.
وی ایجاد مرکز سرویس خودرو را در منطقه ترمینال امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: رانندگان با توجه به فضای موجود خواستار احداث و استقرار تعمیرگاه برای سرویس وسایل نقلیه هستند.
پورفخریان احداث استراحت‌گاه رانندگان را امری بسیار مهم در سلامت جسمی و روانی رانندگان دانست و اذعان داشت: زیباسازی ترمینال نیازمند حمایت شهردار است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول