اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان:

انتقال آموزه‌های قرآنی از طریق هنر میسر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: هنر می‌تواند بهترین وسیله برای انتقال آموزه‌های قرآنی و حجاب اسلامی به سراسر دنیا باشد.

انتقال آموزه‌های قرآنی از طریق هنر میسر است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محسن حیدریان امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری سروده‌های بسیج دانش‌آموزی بخش خواهران در مجتمع امام خمینی (ره) سنندج، بر تبیین جایگاه هنر در مبانی دین اسلام و انقلاب اسلامی تاکید کرد و اظهارداشت: بحث هنر یک تجربه زیبایی شناسی بوده که استان همواره این تجربه را با خود به همراه دارد.
وی تصریح کرد: انسان‌های اولیه هم نقاشی‌هایی را در غارها، روی اجسام و تکه‌های چوب انجام می‌دادند که این نشان از علاقمندی بشر به تجربه زیباشناختی است.
وی ادامه داد: در کشور ما هم قبل از انقلاب هنر و هنرمندان زیادی وجود داشت ولی در اکثر عرصه‌های هنری یک تقابل جدی بین دین و هنر وجود داشت که مانع از ورود افراد متدین به این عرصه می‌شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اتفاقات رخ داده در عرصه هنر بعد از انقلاب، گفت: بعد از انقلاب اسلامی هنر متوجه مجموعه معارف و مفاهیم دینی شده و وارد این عرضه شد.
حجت‌الاسلام حیدریان در ادامه مطلب فوق افزود: همچنین درهای جامعه متدین به روی هنر باز شد و در کشور مشروعیت پیدا کرد و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد.
وی با بیان اینکه هنر بهترین وسیله برا انتقال پیام‌های دینی و قرآنی به تمام جهان است، اظهار داشت: دیدگاه فرزندان پیامبر و آل ایشان بهترین منبع برای استفاده از هنر است و هنرمند در این راستا می‌تواند پیام‌رسان انسانیت، صلح، آزادی و... به تمام دنیا باشد.
وی خاطرنشان کرد: براساس اسلام ناب محمدی(ص) عمل کردن مانع از افتادن در دامن دیدگاه‌های هنر افراطی غربی و تفریطی طالبانیسم می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول