اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید استاندار زنجان از کارخانه کبریت استان عنوان شد:

سهم 12 درصدی تعاون در بخش‌های مختلف اقتصادی زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: در حال حاضر سهم تعاون در بخش‌های مختلف اقتصادی استان زنجان 12 درصد است.

سهم 12 درصدی تعاون در بخش‌های مختلف اقتصادی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در مراسم بازدید از کارخانه کبریت سابق استان زنجان اظهار داشت: چند سال است که در کار گروه‌های مربوط به تعاون برآوردهای تعاون در بخش‌های مختلف مشخص شده است.
وی با تبریک روز تعاون به تلاشگران در این زمینه یادآور شد: در حال حاضر عملکرد تعاون در استان خوب است، ولی باید اقدامات لازم به منظور فعالیت بیشتر در این زمینه انجام شود.
استاندار زنجان اذعان داشت: تشکیل تعاونی به منظور ایجاد اشتغال برای افرادی است که سواد لازم را دارند، ولی امکانات مورد نیز در این خصوص را ندارند انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز حمایت‌های بسیاری در زمینه تعاون انجام شده است، اضافه کرد: امسال نیز برنامه‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
رئوفی‌نژاد خاطر نشان کرد: تعاون تاثیر ویژه‌ای در بخش‌های مختلف استان از قبیل کشاورزی، صنعت و معدن استان دارد.
وی تاسیس اتاق تعاون را یکی از اقدامات بسیار خوب در زمینه رشد تعاون عنوان کرد و افزود: این کار موجب فعالیت بهتر و بیشتر تعاون می‌شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات بسیاری در استان در زمینه فعالیت تعاونی‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: توسعه تعاون استان از یکی از هدف‌های اجرای برنامه‌ها است.
وی تشکیل اتاق تعاون در کشور اوگاندا را یکی از اقدامات بسیار خوب استان زنجان در زمینه توسعه تعاون عنوان کرد.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه برای انجام هر طرح باید اسناد موجود باشد، ادامه داد: باید به صورت قانونی و منطقی در خصوص تغییر کاربری مکان های مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.
وی یادآور شد: ساختمانی که در حال حاضر نیز چندین سال از قدمت آن می‌گذرد، نمی‌توان با تغییر کاربری به یک چیز دیگر تبدیل کرد.
استاندار زنجان همچنین در خصوص تغییر کاربری کارخانه کبریت به سردخانه گفت: این ساختمان چندین سال است که احداث شده و بنابراین برای تبدیل آن به سردخانه باید روی زمین این مکان را در نظر گرفت.
وی اذعان داشت: مسئولان اجرایی این امر باید ابهامات موجود در در خصوص تعیین تکلیف کارخانه کبریت سابق را انجام دهند، تا تهسیلات مربوط اعطا شود.
همچنین در ادامه این مراسم استاندار زنجان ضمن بازدید از اداره کل تعاون استان زنجان یادآور شد: تشکیل تعاونی‌های مختلف سهم‌ بسزایی در اشتغالزایی برای جمعیت استان دارد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان زنجان تسهیلات خوبی برای افرادی که قصد تشکیل تعاونی دارند در نظر گرفته شده است.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه حداقل افراد برای تشکیل یک تعاونی باید هفت نفر باشد، اضافه کرد: به منظور تشکیل تعاونی‌های بیشتر در استان و تشویق افراد به این کار مقرر شد به سه نفر نیز مجوز داده شود.
وی در ادامه این مراسم به افتتاح شرکت تعاون دندانپزشکی مهر اشراق پرداخته و از بخش‌های مختلف این شرکت بازدید کرد.
به گفته مسئولان این شرکت تعاونی، شرکت تعاون دندانپزشکی استان زنجان این تعاونی مشکلی از نظر مالی نداشته و با اعتبار مشخص تاسیس شده است.
همچنین طبقه سوم این تعاونی نیز به منظور رسیدگی به بیماران از جمله بیماران هموفیلی تعبیه شده است.
همچنین در ادامه این مراسم مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص کارخانه کبریت سابق زنجان پرداخت و گفت: بازدیدهای مختلفی از این کارخانه به منظور بررسی‌های لازم در خصوص تغییر کاربری این کارخانه صورت گرفته است.
سعید عباسی یادآور شد: در خصوص وضعیت برخی از کارگران این کارخانه تعیین تکلیف شده و چندین جلسه نیز در این خصوص تشکیل شده است.
وی با اشاره به مصوبات صورت گرفته در زمینه تغییر کاربری این کارخانه یادآور شد: در آخرین جلسه‌ای که در خصوص وضعیت این کارخانه صورت گرفت، مصوب شده بود که 3 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک کشاورزی به این کارخانه تعلق گیرد.
لازم به ذکر است، به گفته مسئولان کارخانه کبریت سابق زنجان در چند سال گذشته به علت عدم توجیه اقتصادی تغییر کاربری داده است و دارای 32 هکتار زمین است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول