اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته تعاون مورد بررسی قرار گرفت؛

تشکیل تعاونی‌های فراگیر در استان قم

خبرگزاری فارس: همایش راه‌های تشکیل تعاونی‌های فراگیر همزمان با هفته تعاون در بخش جعفر آباد برگزار شد.

تشکیل تعاونی‌های فراگیر در استان قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش راه‌های تشکیل تعاونی‌های فراگیر ظهر امروز در شهر جعفریه استان قم با حضور مسئولان و مدیران استانی برگزار شد.
در چهارمین روز از هفته تعاون که به نام تعاون، فقرزدایی و عدالت اجتماعی نامگذاری شده است، همایش راهکار‌هایی برای تشکیل تعاونی‌های فراگیر برگزار شد تا با کمک این تعاونی‌ها و بهره‌مندی از امکانات متنوع رشد اقتصادی و اشتغالزایی بیشتری در استان ایجاد شود.
در این همایش مشکلات تعاونی‌های موجود و راه‌های تشکیل یک نهاد مردمی بررسی شد تا بتوان زمینه ایجاد تعاونی‌های فراگیر را فراهم ساخت.
تعاونی‌های معمول به‌طور قانونی می‌توانند تنها در زمینه‌ای فعالیت کنند که مجوز آن را از اداره‌کل تعاون گرفته باشند، اما تعاونی‌های فراگیر می‌توانند در زمینه‌های دلخواه فعالیت داشته باشند که این خود می‌تواند کمک زیادی به فعالان عرصه تعاون کند تا در زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کنند که بازار اقتصاد روز اجازه خواهد داد.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از راهکارهای ریشه‌کنی فقر و ایجاد اشتغال را در ایجاد تعاونی‌ها مطرح کرده و در اصل 44 قانون اساسی فقرزدایی، اشتغالزایی و بهبود وضع زندگی و شغلی ساکنان روستاها، در این مناطق را با تشکیل تعاونی‌های فراگیر امکان‌پذیر دانسته است.
وجود حداقل 200 نفر عضو برای تشکیل تعاونی‌های فراگیر الزامی است که از این میزان 70 درصد از اعضا باید از منطقه‌ای باشند که تعاونی در آن تشکیل شده است.
از آنجایی که این تعاونیها زیر حمایت کامل دولت قرار دارند، از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بهره‌مند خواهند شد، اما برای گرفتن این تسهیلات میزان سرمایه‌گذاری تعاونی نباید از 10 درصد مجموع سرمایه مورد نیاز برای طرح‌ها کمتر باشد.
سایر تعاونیه‌ای موجود می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل تعاون استان قم نسبت به فراگیر کردن تعاونی خود اقدام کنند تا با استفاده از امکانات و مزایای تعاونی‌های فراگیر در تمام زمینه‌های اقتصادی فعالیت کرده و به رشد اقتصادی کشور، استان و اشتغالزایی بیشتر کمک کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول