اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل تعاون استان قم:

تعاونی‌های فراگیر تسهیلات بلا عوض دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل تعاون استان قم گفت: دولت به تعاونی‌های فراگیر تسهیلات بلاعوض اعطا می‌کند.

تعاونی‌های فراگیر تسهیلات بلا عوض دریافت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمیدرضا زرین‌چنگ ظهر امروز در همایش تشکیل تعاونی‌های فراگیر که همزمان با هفته تعاون در بخشداری جعفرآباد قم برگزار شد، اظهار داشت: دولت توانسته است بستر مورد نیاز برای فعالیت اقتصادی را فراهم کند اما تمام امور توسط دولت قابل اجرا نیست و خود مردم باید دولت و کشور را در این زمینه یاری کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت آماده خدمات‌رسانی در بخش تعاونی‌های فراگیر است، گفت: حمایت و اراده دو عنصری هستند که باعث ایجاد این فعالیت‌ها می‌شود.
سرپرست اداره کل تعاون استان قم حمایت از این فعالیت‌ها را وظیفه دولت دانست و گفت: حال که دولت حمایت از این بخش را برعهده گرفته است، ایجاد این تعاونی‌ها تنها به همت و اراده مردم بستگی دارد که برای پیشرفت خود تلاش کنند.
وی با بیان اینکه تعاونی‌های فراگیر می‌‌توانند در بحث اشتغالزایی بسیار موثر باشند، تصریح کرد: این تعاونی‌ها می‌توانند تمام مشکلات روستاها را حل کنند و امور مربوط به روستاها با همکاری این تعاونی‌ها قابل اجرا خواهد بود.
زرین‌چنگ عدم دخالت دولت در امور تعاونی‌ها را از جمله تفاوت‌های بخش تعاون با دیگر نهادها دانست و متذکر شد: مدیریت مردم در بخش تعاون سبب شده که دولت در اجرای اصل 44 قانون اساسی پیشرفت چشمگیری به دست آورد.
سرپرست اداره‌ کل تعاون استان قم با بیان اینکه تعاونی‌های فراگیر پل ارتباطی بین مردم و بازار مصرف هستند، اعلام کرد: درآمد، اشتغال، توسعه و آبادانی از جمله فواید تعاونی‌‌های فراگیر هستند.
وی با انتقاد از نحوه برخورد مردم با تعاونی‌ها و فرهنگ ایجاد شده در جامعه در این زمینه، اظهار داشت: زمانی که سخن از تعاون و تعاونی می‌شود، عامه مردم به فکر گرفتن تسهیلات و اجناس دارای یارانه می‌افتدند، اما تعاون یعنی مشارکت خود مردم در امور اقتصادی که موجب رشد کشور شود.
زرین‌چنگ ایجاد شرکت‌های تعاونی را متناسب با نیاز کشور دانست و گفت: زمینه فعالیت تعاونی‌ها هم باید با توجه به نیاز کشور باشد تا در این زمینه با کمبودی مواجه نشویم.
سرپرست اداره‌کل تعاون استان قم با اشاره به بررسی وضع موجود و برنامه‌ریزی برای آینده در طول هفته تعاون  گفت: یکی از برنامه‌های اداره‌کل تعاون استان ایجاد چشم‌اندازی برای تعاونی‌های موجود در بخش‌های دیگر استان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول