اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

70 درصد مردم عضو تعاونی‌ها هستند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد مردم ایران عضو تعاونی‌ها هستند.

70 درصد مردم عضو تعاونی‌ها هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در ششمین جلسه تجلیل از تعاونی‌های برتر استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر با احتساب سهام عدالت 70 درصد از مردم جزو تعاونی‌ها هستند.
وی با تبریک روز تعاون به فعالان در این بخش ادامه داد: در حال حاضر در استان زنجان اقدامات بسیاری در زمینه تعاون صورت گرفته است.
استاندار زنجان با بیان فعالیت‌های بسیار تعاون در استان زنجان اضافه کرد: مسکن مهر زنجان به عنوان یک نمونه خوب از تعاون فعالیت دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بزگترین تعاونی در بحث ساخت مسکن مهر استان زنجان است که عملکرد خوبی نیز در زمینه ساخت و ساز داشته است.
رئوفی‌نژاد اذعان داشت: در حال حاضر مسئله تعاون تا حد بسیاری در کشور و به تبع آن در استان جا افتاده شده و با وجود شرکت‌های بسیار درصد بسیاری از جمعیت استان در یک از تعاونی‌ها حضور دارند.
وی خاطر نشان کرد: در طول دولت نهم و دهم فعالیت‌های بسیاری در زمینه تعاون صورت گرفته است و یک رویکرد نو و جدید در این زمینه ایجاد شده است.
استاندار زنجان تاکید کرد: در طول شش سال گذشته روشنگری‌ها و شفاف‌سازی در خصوص مسئله تعاون و تشکیل شرکت‌های تعاونی صورت گرفته و همین امر موجب گرایش بسیاری از افراد جامعه به تعاون شده است.
وی با بیان اینکه در برخی از موارد به علت سوء مدیریت و عملکرد نادرست در برخی از تعاونی‌ها ذهنیت نامناسبی از تعاونی در ذهن افراد جامعه شکل گرفته است، ادامه داد: همین امر موجب فرار برخی از افراد آگاهی کافی نیز از فعالیت‌های تعاون ندارند از شرکت در تعاونی‌های مختلف شده است.
رئوفی‌نژاد یادآور شد: تبیین، روشنگری و اطلاع‌رسانی درست در زمینه فعالیت‌های تعاونی‌های مختلف می‌تواند کمک شایانی در جذب افراد بیشتر به تعاونی‌ها داشته باشد.
وی اظهار داشت: تعاون نیاز روز جامعه است و فعالیت تعاونی‌ها کمک شایانی به اشتغالزایی افراد جامعه می‌کند.
استاندار زنجان با شاره به نقش تاثیرگذار دولت‌مردان در زمینه تعاون یادآور شد: مسئولان نیز باید اقدامات لازم به منظور فعالیت بهتر و بیشتر تعاونی‌ها را انجام دهند.
وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته سهم اشتغالزایی استان زنجان در بخش تعاون از دو درصد به 12 درصد رسیده است، ادامه داد: این امر نشان از فعالیت روز افزون تعاون در استان زنجان دارد.
رئوفی‌نژاد با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال پایدار هدف اساسی تشکیل تعاونی‌های مختلف است، اضافه کرد: مسئولان باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
وی تشکیل تعاونی را مشروط به حضور چند نفر در کنار هم ندانست و افزود: حرفه‌آموزی قبل از تشکیل تعاونی امر مهمی است، که بیاد مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
استاندار زنجان تاکید کرد: تا پیان سال باید یک برنامه مدون و جامع در خصوص حرفه‌آموزی افراد قبل از ورود به تعاونی‌های مختلف صورت گیرد.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف یادآور شد: تعاونی‌ها در بخش خصوصی معنا پیدا می‌کنند و باید فعالیت در این بخش بیشتر شود.
رئوفی‌نژاد یادآور شد: به منظور ورود افراد بیشتر به شرکت‌های تعاونی و همچنین اشتغالزایی بیشتر اقدامات لازم در زمینه تسهیل اعطای مجوز به این تعاونی‌ها صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: تشکیل تعاونی‌های مختلف را نیاز اساسی جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اشتغالزایی و هم‌افزایی یکی از ویژگی‌های مهم تشکیل تعاونی های مختلف است.
استاندار زنجان با اشاره به سهم 25 درصدی بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه افزود: این امر نشان از اهمیت ویژه تعاون دارد.
وی خاطر نشان کرد: با تشکیل تعاونی‌های مختلف می‌توان اشتغالزایی برای افراد بسیاری که فارغ‌التحصیل شده‌اند و دانش مورد نیاز را نیز دارند انجام داد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول