اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

تعاونی‌های روستایی عامل توسعه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تعاونیهای روستایی بهترین گزینه برای مدیریت در روستا و انجام برنامه‌های توسعه هستند.

تعاونی‌های روستایی عامل توسعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در جلسه‌ای که با حضور مدیر سازمان تعاون روستایی فارس و مدیران عامل اتحادیه‌های تعاونیهای تولید کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: تعاونیها از نیروهای مجرب و با تجربه تشکیل شده‌اند و باید با مشارکت بیشتر با بهره‌برداران عضو از تمام توان آن‌ها برای پیشبرد اهداف استفاده شود.
خرد افزود: تعاونیهای روستایی بهترین گزینه برای مدیریت در روستا و انجام برنامه‌های توسعه کشور هستند که باید با کار، تلاش و شفاف‌سازی و تبلیغات مناسب هر چه بیشتر حمایت کشاورزان را جلب کنند.
وی ادامه داد: بیشک تعاونیهای بخش کشاورزی بستر مناسب توسعه روستایی و کشاورزی در کشور محسوب میشوند که با توجه به گستردگی استان فارس و بالطبع عرصه پهناور بخش کشاورزی جایگاه برتر آنان بیشتر نمود پیدا میکند.
وی نقش تعاونیهای روستایی را در متعادل‌سازی قیمت‌ها و تنظیم بازار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این گونه تعاونیها با همراهی سایر دستگاه‌ها و دیگر تعاونیها میتوانند با ایجاد بازار عرضه مستقیم محصولات کشاورزی نقش مؤثری در کنترل بازار داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به شکل‌گیری سازمان تعاون روستایی نیز اشاره کرد و بیان داشت: این سازمان در سال 1342 با ماهیت شرکت سهامی دولتی تاسیس شد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون استان فارس دارای 5 هزار و  254 شرکت تعاونی روستایی، تولید، زنان و کشاورزی است.
خرد، ارتقای سهم تعاونیها و اولویت واگذاری اجرای طرح‌های زیربنایی به شبکه‌های تعاونیها را از جمله اهداف مورد نظر سازمان تعاون روستایی در برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و افزود: ارتقای بهره‌وری و توسعه فرهنگ تعاون و توانمندسازیهای تعاونیها و نیز ساماندهی و کارآمدسازی و توسعه کمی و کیفی تعاونیهای بخش کشاورزی از دیگر اهداف تعیین شده هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس طرح باز مهندسی، بازنگری و اصلاح ساختار تعاونیها و اتحادیه‌های تعاونی بخش کشاورزی را از برنامه‌های سازمان تعاون روستایی در طول سال‌های برنامه پنجم توسعه ذکر و خاطرنشان کرد: طی این دوران طرح ساماندهی نظام تولید و توزیع روستایی، طرح ساماندهی تشکل‌های بخش کشاورزی استان و طرح آموزشی، ترویج و توانمندسازی تعاونیها و اتحادیه‌های مربوطه نیز به اجرا در می‌آید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه، شبکه تعاونیهای بخش کشاورزی فارس با برنامه‌ریزی مبتنی بر دانش‌محوری بتوانند به صورت سازمان یافته و کارآمد در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارند.
مدیرکل تعاون روستایی فارس نیز در ادامه این جلسه با تبریک فرا رسیدن روز تعاون گفت: بخش تعاون دارای جایگاه ویژه‌ای بوده که حتی در دین ما نیز بر وجود آن تاکید شده است.
حسن شیبانی افزود: از جمله مباحثی که به صورت جدی در بخش تعاون روستایی دنبال میشود، ایجاد اشتغال است که توانسته‌ایم فرصت‌های شغلی خوبی نیز ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که در دستور کار قرار داده شده‌اند، بحث آماده‌سازی شبکه است، چنانکه برای نخستین بار توانسته‌ایم با برنامه‌ریزی صحیح به تمام بخش‌های مختلف تعاون روستایی این استان سرکشی کنیم.
مدیرکل سازمان تعاون روستایی در ادامه وجود تعاونیهای زنان روستایی را نقطه مثبتی در راستای توسعه و پیشرفت روستاها عنوان کرد و گفت: با تشکیل این نوع تعاونیها زمینه‌های مناسبی برای استفاده از برنامه‌های حمایتی و هدایتی دولت، به فعل درآمدن استعدادهای بالقوه جامعه زنان و بالا رفتن سطح آگاهی و مهارت زنان محقق شده است.
در پایان مدیران عامل اتحادیه‌های تعاونیهای تولید کشاورزی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.
انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول