اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی استاندار بوشهر:

مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی بوشهر ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی استاندار بوشهر و مسئول مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان خواستار بررسی راهکارهای ارتقاء سطح مشارکت جوانان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای برنامه ریزی و توسعه استان شد.

مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی بوشهر ارتقا یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد نصیری ظهر امروز در نشست هم اندیشی مسئولان فرهنگی بوشهر بر ضرورت فعالیت‌های علمی و دانش بنیان در کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای برنامه ریزی و توسعه استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بر اساس مولفه‌های فرهنگی چشم انداز بیست ساله و برنامه پنجم توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، پژوهش‌های کاربردی بسیار خوبی انجام داده که بمنظور ارتقاء سطح کیفی مصوبات کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای برنامه ریزی و توسعه  عناوین  پژوهش‌ها را در اختیار این کارگروه قرار داده است.
وی از آمادگی کارشناسان مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان برای تشریح نتایج پژوهش‌های کاربردی خود در جلسات و کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: ارزش‌ها ، نگرش‌ها، تحولات فکری و بینشی در قالب ستاد جنگ نرم استان بوشهر باید مورد رصد، پالایش و بازبینی مستمر قرار گیرد.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از تدوین سند توسعه فرهنگی در قالب نقشه بومی مهندسی فرهنگی استان بوشهر به‌عنوان یک ضرورت علمی و کاربردی نام برد و گفت: بواسطه وجود طرح‌های عظیم صنعتی و اقتصادی در استان بوشهر و تبعات فرهنگی مثبت و منفی این طرح‌ها اجرای پیوست فرهنگی طرح‌های صنعتی و اقتصادی باید دغدغه اصلی دستگاه‌های صنعتی‌، اقتصادی و فرهنگی باشد.
وی اضافه کرد: پیوست فرهنگی در حقیقت یک نقشه راه و برنامه عملیاتی است که همزمان با ایجاد و توسعه طرح‌های صنعتی، عمرانی و اقتصادی ضمن حفظ ارزش‌های فرهنگی جامعه زمینه ارتقاء ارزش‌ها را نیز فراهم می‌کند.
نصیری ارتقاء خودباوری و اعتماد بنفس و ترغیب جوانان به مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را بر اساس یافته پژوهش‌های مرکز مهندسی فرهنگی یک مسئله فرهنگی عنوان کرد و خواستار بررسی راهکارهای دانش پژوهانه برای ارتقاء مهارت‌های فرهنگی و سطح کیفی منابع انسانی استان در حوزه فرهنگ شد و تصریح کرد: راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی استان در قالب مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می‌تواند ما را در حل این مسائل یاری کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول