اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری:

مسجد خاستگاه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با اشاره به اهمیت مسجد در اسلام گفت: مسجد خاستگاه فعالیت‌های فرهنگی‌ اجتماعی است.

مسجد خاستگاه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوطالب میرصانع امروز همزمان با روز جهانی مسجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در دین مبین اسلام گفت: مسجد از دیدگاه اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته و خاستگاه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری مسجد را منشأ حرکت‌های اسلامی دانست و افزود: مسجد نه فقط در زمان ما و نه فقط در کشور عزیز اسلامی ما، بلکه در نقاط مختلف عالم و در طول تاریخ، منشأ آثار بزرگ و نهضت‌ها و حرکت‌های اسلامی بزرگی شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: قیام مردم کشورهای شمال آفریقا که مسلمان هستند، الجزایر و دیگر کشورهایی که سال‌ها در زیر سلطه‌ی نظامی استعمار فرانسوی‌ها بودند از جمله مواردی است که از مساجد شروع شد و به پیروزی هم رسید و کشورها استقلال پیدا کردند.
میرصانع ادامه داد: انقلاب در این کشورها هم، آن روزی رو به شکست رفت و دوباره ملت‌ها استقلال خودشان را از دست دادند که ارتباط خود را با مساجد و با دین و ایمان مساجد قطع کردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری بیان کرد: مسجد سجدگاه و عبادتگاه مسلمانان و پایگاه معرفت‌یابی برای دوستداران هدایت و بصیرت، به ‌ویژه جوانان جویای کمال است و همچنین مسجد قابلیت آن را دارد تا نیازهای گوناگون انسان به ‌ویژه نیازهای معنوی و دینی او را به شکل مناسب و شایسته‌ای سامان بخشیده و در مسیر صراط مستقیم رهنمون سازد.
وی در ادامه مسجد را یکی از عوامل پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: یکی از علل پیروزی این انقلاب مبارک در ایران اسلامی و یا لااقل سهولت این پیروزی این بود که مردم به مساجد اقبال پیدا کردند، جوانان مساجد را پر کردند و علمای اعلام، مساجد را به عنوان مرکزی برای تعلیم، تربیت، روشنگری افکار و اذهان، مورد استفاده قرار دادند.
میرصانع تاکید کرد: مسجد مرکزی برای حرکت، آگاهی، نهضت و افشای اسرار زمامداران فاسد و خودفروخته‌ رژیم طاغوت شد.
وی اضافه کرد: در دوره‌ی مشروطیت هم همین‌طور بوده است، در دوره ملی شدن صنعت نفت هم تا حدودی همین‌طور بود، در زمان انقلاب هم که این مسئله به حد اعلی رسید.
رئس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در پایان تصریح کرد: مسجد بهترین مکان تأمین کننده نیازهای معنوی و الهی جوانان و همچنین مایه شکوفایی استعدادهای فطری و درونی آنان است.
بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، 21 آگوست (31 مرداد ماه) از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده است که متعاقب آن از این تاریخ یک هفته، هفته تکریم، تجلیل ، اعزاز و اکرام مساجد است.
21 آگوست مصادف است با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها که با کشتار مردم در مسجد گوهر شاد توسط رضاخان همزمان شده است.
هفته تکریم و تجلیل مساجد از 30 مرداد ماه تا 5 شهریورماه در کشور ایران به طور گسترده برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول