اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته تعاون صورت گرفت؛

افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: به مناسبت چهارمین روز هفته تعاون طی مراسمی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خراسان جنوبی با حضور مسئولان افتتاح شد.

افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل تعاون خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: این صندوق به نمایندگی بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان راه‌اندازی شده است.
حسین خوشایند با اشاره به فعالیت‌های این صندوق ادامه داد: تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها، تعهدات، مطالبات و معاملات شرکت‌های تعاونی، تضمین اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک و مؤسسات مالی و اعتباری به شرکت‌های تعاونی، ارزیابی، رتبه‌بندی و تحلیل ریسک ذینفعان ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌ها و جلب همکاری شرکت تعاونی و موسسات بین‌المللی ارزیابی و رتبه‌بندی سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان و خریداران از مهم‌ترین فعالیت‌های این صندوق است.
خوشایند جلب همکاری بانک‌ها، بیمه‌ها و موسسات مالی اعتباری داخلی و خارجی و همکاری متقابل در تحقق اهداف صندوق و سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها و قبول ضمانت اتکایی با اولویت بانک توسعه تعاون، همکاری و مشارکت متقابل با دستگاه‌های اجرایی در مورد موضوع فعالیت صندوق و به کارگیری قابلیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجارت الکترونیکی و نرم‌افزار‌های تخصصی مدیریت منابع مالی از دیگر فعالیت‌های این صندوق برشمرد.
وی افزود: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بر اساس مصوبه اسفندماه سال 88 هیئت وزیران و ماده دو اساسنامه جایگزین صندوق تعاون کشور با تغییر اساسنامه شده است.
مدیرکل تعاون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت این صندوق تنها منحصر به شرکت‌های تعاونی بوده، تصریح کرد: از طریق تضمین اعتبارات و سرمایه‌‌گذاری‌ها اقدام به حمایت از شرکت‌های تعاونی و تسهیل در تأمین منابع مالی آنها می‌کند.
خوشایند با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی بوده، ادامه داد: حوزه فعالیت این صندوق در سراسر کشور و مرکز اصلی آن در تهران است.
وی یادآور شد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون می‌تواند بخشی از فعالیت‌های خود را از طریق عقد قرارداد با اشخاص حقوقی ذیصلاح و اعطای نمایندگی در داخل و خارج کشور واگذار کند.
مدیرکل تعاون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مدیران تعاونی‌ها و اتحادیه در سطح استان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس مدرس هفت پلاک 11 مراجعه و یا با شماره 05612211281 تماس حاصل فرمایند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول