اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی مطرح کرد:

برپایی سازه برای نمایشگاه اکو در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: دبیر همایش هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی گفت: 4 هزار و 880 متر سازه نمایشگاهی برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بوستان ملی بش‌قارداش اجرا شد.

برپایی سازه برای نمایشگاه اکو در خراسان شمالی
علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این سازه‌های نمایشگاهی در قالب 220 غرفه صنایع دستی کشورهای عضو اکو و استان‌های مختلف کشور برپا شده است.
وی با بیان اینکه از اواخر هفته جاری کار واگذاری و چیدمان غرفه‌های این نمایشگاه بین‌المللی آغاز خواهد شد، افزود: نمایشگاه صنایع دستی اکو در یکشنبه هفته آینده با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد.
کاظمی با بیان اینکه در این آیین سفرای 9 کشور و مسئولان جمهوری اسلامی شرکت خواهند کرد، گفت: نمایندگانی از کشورهای عراق و قطر، سوریه نیز به عنوان مهمان در این همایش حضور خواهند یافت.
وی همچنین از حضور 50 صنعتگر کشورهای عضو اکو در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این صنعتگران در طول این نمایشگاه آثار صنایع دستی خود را برای بازدید کنندگان به نمایش خواهند گذاشت.
دبیر همایش هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی با اشاره به انتشار 3 هزار پوستر برگزاری این همایش فرهنگی تصریح کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی این رویداد بزرگ از طریق رسانه‌ ملی آغاز شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده دبیرخانه این همایش، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، جشنواره بادبادک‌ها و نقاشی، موسیقی سنتی و ... را از برنامه‌های جنبی نمایشگاه صنایع دستی اکو در خراسان شمالی عنوان کرد.
کاظمی همچنین خاطرنشان کرد: در قالب این نمایشگاه همچنین برای مراکز خدمات رسان چون؛ اورژانس، آتش نشانی، هلال‌احمر و ... نیز جانمایی‌های لازم در بوستان بش‌قارداش محل برگزاری این نمایشگاه انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بازدید مهمان این همایش از مناطق گردشگری استان از جمله روئین اسفراین، اسپاخو و درکش در مانه و سملقان، گلیان در شیروان و ... را مورد اشاره قرار داد و گفت: این بازدیدها در طول هفته فرهنگی اکو برای مهمانان و خبرنگاران به اجرا در خواهد آمد.
نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو از 20 شهریور جاری به مدت یک هفته در بوستان ملی بش‌قارداش برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول