اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

واگذاری امور احداث راه‌آهن "بوشهر ـ شیراز" به بوشهر

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: باتوجه به نبود دفتر مستقل راه آهن بوشهر- شیراز و درخواست مسئولان بوشهر برای احداث این دفتر تا زمان تحقق این مهم پیگیری و انجام امور این پروژه به بوشهر تفویض اختیار میشود.

واگذاری امور احداث راه‌آهن "بوشهر ـ شیراز" به بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی نیکزاد سه شنبه شب در جمع مدیران استان بوشهر اظهار داشت: راه آهن بوشهر- شیراز- عسلویه به طول 630 کیلومتر به صورت مشترک توسط این وزارتخانه و نفت در قالب 18 قطعه باید احداث شود.
وی با اشاره به اینکه از مجموع قطعات یادشده چهار قطعه در استان‌های بوشهر و فارس در دست اجرا است، یادآورشد: علت عدم تعهدات نفت در تامین اعتبار پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه پیگیری میشود.
نیکزاد اضافه کرد: امسال 137 میلیارد ریال وزارت راه و شهرسازی برای اجرای روند پروژه راه آهن بوشهر - شیراز - عسلویه پیش بینی اعتبار که به صورت 100 درصد تخصیص داده میشود.
نیکزاد با بیان اینکه سیستم کمک ناوبری ای ال اس فرودگاه بوشهر تا آخر سال‌جاری نصب میشود، گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح که نقش مهمی در ایمنی و جلوگیری از لغو پروازها دارد به صورت مشترک توسط فرودگاه‌های کشور و استانداری بوشهر تامین میشود.
وی از بهره برداری جاده ارتباطی بوشهر- شیف در دهه فجر امسال خبر داد و اظهارداشت: این پروژه به طول 87 کیلومتر در دست ساخت است که 380 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه بوشهر- شیف 180 میلیارد ریال کسری اعتبار دارد که تا یکماه آینده 80 میلیارد ریال توسط این وزارتخانه به آن اختصاص مییابد و 20 میلیارد ریال نیز استانداری بوشهر تعهد پرداخت کرده است.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه 46 هزار واحد مسکونی مهر در استان بوشهر در دست ساخت است باید 4 هزار و 800 واحد تا آخر امسال به بهره برداری برسد.
نیکزاد یادآورشد:تسریع در ساخت مسکن مهر نیازمند همکاری بانک های عامل و شرکت های آب، برق، مخابرات و گاز است.وی افزود: بیمارستان در دست ساخت بوشهر نیز تا 15 دیماه تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده و تجهیز آن برعهده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است.
نیکزاد یادآور شد: بزرگراه 187 کیلومتری بوشهر - دیر نیز قرار داد آن به قرارگاه خاتم انبیا ابلاغ شده و مقرر شده برای تامین اعتبار و اخذ امضای وزیر نفت اقدام شود.
وی اضافه کرد: اخذ مجوز دولت و ابلاغ معاون اول برای اجرای این پروژه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که در این زمینه در اولین فرصت اقدام میشود.
نیکزاد گفت: اعتبار 15 میلیارد ریالی برای اجرای کمر بندی گناوه به طول2.5 کیلومتر نیز توسط سازمان بنادر و دریانوردی تامین میشود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول