اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر:

آزادراه بوشهر ـ شیراز در سال جاری عملیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر از عملیاتی شدن آزادراه بوشهر ـ شیراز در سال جاری خبر داد.

آزادراه بوشهر ـ شیراز در سال جاری عملیاتی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علیرضا صفایی‌بوشهری‌ در بازدید از روند اجرایی بزرگراه برازجان به گناوه در محور پل کلل اظهار داشت: دولت برای تامین امنیت جاده‌ها در سراسر کشور تمهیدات ارزشمندی اندیشیده شده است به ویژه در استان بوشهر شاهد اقدامات ارزشمندی در این عرصه هستیم.
وی افزود: هم‌اکنون بیشترین تعداد پروه‌ها را در حوزه راهسازی داریم که هر سال شاهد افزایش اعتبارات و تعداد طرح‌های مهم هستیم و در شرایط کنونی حدود 600 کیلومتر از راه‌های استان بزرگراه هستند.
مدیرکل راه استان بوشهر با اشاره به سرعت بخشیدن به بزرگراه برازجان به گناوه خاطرنشان کرد: احداث پل کلل از مهم‌ترین بخش‌های این بزرگراه است که هم‌اکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
صفایی‌بوشهری تصریح کرد: این پل بیش از 430 متر طول دارد و شامل 11 دهنه 39 متری است که با تلاش قرارگاه خاتم در حال احداث است.
صفایی‌بوشهری با اشاره به اجرای چند طرح مهم راهسازی در دشتستان اضافه کرد: افتتاح و بهره‌برداری از محور برازجان به شهرک صنعتی برازجان ـ درودگاه به طول 2.5 کیلومتر و اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و  700 میلیون ریال، افتتاح محور شبانکاره ـ بویری به طول 4 هزار و 500 متر و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال و همچنین افتتاح راه گلزار شهدای روستای خلیفه‌ای به طول 800 متر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از مهم‌ترین طرح‌های دشتستان در هفته جاری بوده است.
وی ادامه داد: برای پیشرفت اقتصادی در سال جهاد اقتصادی باید زیرساخت‌های مهم را فراهم کنیم و توسعه راه‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است.
مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر از عملیاتی شدن آزادراه بوشهر ـ شیراز در سال جاری خبر داد و عنوان داشت: این پروژه از طرح‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه راه کشور است که در صورت فراهم شدن شرایط و تمهیدات لازم تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.
صفایی‌بوشهری بیان داشت: با احداث این آزادراه، طول مسیر بوشهر به شیراز بیش از 100 کیلومتر کاهش می‌یابد و حداقل یک ساعت زمان سفر به شیراز را کاهش می‌دهد.
وی افزود: وزیر راه و شهرسازی تاکید زیادی بر اجرایی شدن این طرح دارد و امسال در اعتبارات ملی یک فصل برای این پروژه باز شده و دارای شماره طرح است که امسال عملیاتی می‌شود.
مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر در ارتباط با تامین اعتبارات این طرح نیز گفت: 50 درصد از طریق فروش اوراق مشارکت، 30 درصد از طریق کنسرسیوم پیمانکاران بومی و 20 درصد نیز از طریق وزارت راه تامین می‌شود.
انتهای پیام/ج20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول