اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اعلام کرد:

ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: روستاهای در معرض خطر حوادث غیرمترقبه آذربایجان غربی ایمن‌سازی می‌شوند.

ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر آذربایجان غربی
ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 571 روستای آذربایجان غربی در معرض خطر سیل قرار دارند که شامل 19 درصد روستاهای استان آذربایجان غربی می‌شود.
وی با بیان اینکه در این زمینه اقدامات پیشگیرانه تعریف شده است، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در 75 روستای این استان کانال، دیوار ساحلی و دیوار حائل احداث کرده است.
این مسئول با اشاره به تعداد روستاهای در معرض خطر زلزله، افزود: یک هزار و 760 روستا در معرض خطر زلزله متوسط به بالا قرار دارند.
عزیزی با اشاره به جابه‌جایی روستاهای در معرض خطر، خاطرنشان کرد: روستاهای در معرض خطر از نظر زلزله و سیل و دیگر حوادث غیرمترقبه جابه‌جا می‌شوند.
وی از جابه‌جایی 21 روستا در استان خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مقرر شده این تعداد روستای آذربایجان غربی به منظور ایمن‌سازی این روستاها جابه‌جا شوند.
این مسئول با بیان اینکه از این تعداد روستای در معرض خطر 11 روستا جابه‌جا شده است، تصریح کرد: جابه‌جایی 10 روستای دیگر نیز در دست اقدام است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای واحدهایی که در قالب طرح ویژه بهسازی در این روستاها بهسازی می‌شوند تسهیلات در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، ادامه داد: در طرح پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن برای هر واحد 10 میلیون تومان پرداخت می‌شود.
عزیزی با اشاره به اینکه در ماکو نیز 2 هزار واحد مسکونی زیر کوهی داریم که باید جابه‌جا شوند، اعلام کرد: مقرر شده در فاز نخست 620 واحد جابه‌جا می‌شوند که از این تعداد 200 واحد در قالب پروژه آپارتمانی احداث و جابه‌جا شده‌اند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول