اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه:

7 هزار فرقه نوظهور در دنیای غرب فعالیت میکنند

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: 7 هزار فرقه نوظهور در دنیای غرب فعالیت میکنند.

7 هزار فرقه نوظهور در دنیای غرب فعالیت میکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمدعلی فعالی سه‌شنبه‌شب در آغاز دور چهارم نشست‌های تخصصی صراط اداره‌کل امور جوانان استان فارس اظهار داشت: حدود 50 مورد از این فرقه‌ها نیز به صورت یک جریان درآمده‌ و دارای تشکیلات هستند.
فعالی بیان داشت: جریان‌های نوظهور در کشور به عرفان ناب دینی، مدعیان دروغین و پوشالی، سلسله‌های دراویش و معنویت‌های نوظهور معروف هستند.
وی اضافه کرد: عرفان ناب دینی با سه منبع قرآن، احادیث معتبر اهل بیت ‌(ع) و ادعیه تغذیه می‌شود و خدامحوری، مبتنی بر باور وجود قیامت و مبتنی بر شریعت از ویژگی‌‌های بارز آن است.
استاد حوزه و دانشگاه به مدعیان دروغین اشاره کرد و با بیان اینکه این عرفان‌های دروغین در چند سال اخیر مانند موریانه حتی به روستاها و مناطق دوردست کشور نیز رسوخ کرده‌اند، گفت: این عرفان‌های دروغین با برخی ادعاهای بی‌پایه و اساس سبب فریب برخی انسان‌های ناآگاه می‌شوند.
فعالی در بخش دیگری از سخنان خود، سلسله‌های درا‌ویش را یکی دیگر از گروه حاضر در سطح کشور معرفی کرد و بیان کرد: ذهبیه، نعمت‌الهی، اهل حق، گنابادیه، خاکساریه، اویسیه، کمیلیه، الهیه، جیشتیه، کبرویه، نقشبندیه و قادریه از جمله این سلسله‌ها هستند.
 این فعال علوم دینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد فرقه‌های نوظهور در دنیای غرب به 7 ‌هزار فرقه رسیده است، ابراز داشت: از این فرقه‌های نوظهور فعال در دنیا 4 ‌هزار فرقه در آمریکا و بقیه در اروپا هستند.
وی ادامه داد: این فرقه‌ها، به هفت بخش کیش‌های معنوی هندی، آیین معنوی آمریکایی، عرفان مسیحیت، عرفان یهود، معنویت چینی و سینمای ماورایی خلاصه می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، چهارمین دوره نشست‌های تخصصی صراط توسط اداره کل امور ورزش و جوانان استان فارس از دیروز آغاز شد.
در این دوره 30 برنامه سخنرانی با موضوع‌های تخصصی در بخش‌های مختلف انسان‌شناسی، هنر و رسانه، جریان‌شناسی دینی، سیاسی و اجتماعی برگزار می‌شود.
این دوره‌ها با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه از 15 شهریور ماه جاری آغاز شده و تا 23 اسفند ماه امسال ادامه دارد و جلسه‌های آن نیز به صورت هفتگی هر سه شنبه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول