اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

تفرقه و تشتت سبب پایمالی حق می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به مشکلات هنرمندان اشاره کرد و گفت: تفرقه و تشتت در هر عرصه‌ای سبب پایمال شدن حق می‌شود.

تفرقه و تشتت سبب پایمالی حق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی سهندی در دیدار هنرمندان هنر نمایش استان زنجان با اشاره به مصادف شدن ورودش به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با روز خبرنگار اظهار داشت: با پایان کارهای مربوط به آن روز به دنبال فرصتی برای برگزاری نشست‌هایی با اهالی هنر در همه رشته‌ها بوده است.
وی با بیان اینکه هنر و هنرمند مشکلات خودش را دارد، افزود: بخش هنرهای نمایشی در بین هنرها یک حوزه مظلوم به شمار می‌آید.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به مقاومت هنرمندان در مقابل مشکلات تصریح کرد: حرکت‌های هنرمندان در مقابل مشکلات نشان از شخصیت وارسته آنها دارد.
وی هنرمندان را چراغ جامعه عنوان و هدف از دیدار با آنها  را استفاده از نظرات و ایده‌های آنها اعلام کرد.
سهندی با اشاره به نوع نگاهی که به هنرمندان در جامعه به وجود آمده است، گفت: برای تغییر این دیدگاه‌ نخست باید بین خود هنرمندان تفاهم به وجود آید.
وی اعتبار تصویب شده برای جامعه هنر و هنرمندان را بسیار کم عنوان و تصریح کرد : در اجلاسی که برای بودجه در مرکز کشور تشکیل شده بود، از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قول همکاری نمایندگان مجلس استان‌ها برای افزایش بودجه هنر گرفته شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر ضرورت همکاری و هماهنگی بین هنرمندان تاکید کرد و افزود: وجود تفرقه و تشتت موجب پایمال شدن حق می‌شود.
وی با اشاره به برنامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نشست با هنرمندان رشته‌های مختلف گفت: هنر نمایش یکی از هنرهای ریشه‌دار ایران محسوب می‌شود، که نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت، به همین علت نخستین جلسه را با هنرمندان عرصه نمایش برگزار کرده است.
سهندی رتبه هوشی مردم استان زنجان را در ارزیابی‌های به عمل آمده جزو پنج رتبه‌ برتر کشور عنوان کرد و افزود: حیف است تفرقه موجب به هدر رفتن این نیروهای ارزشمند شود.
در ادامه این نشست جمعی از هنرمندان به بخشی از مشکلات هنر نمایش استان اشاره کردند، که اهم آن عبارت بودند از انحصاری بودن اجرای تئاتر برای برخی گروه‌های نمایشی در استان، که در این راستا یکی از کارگردانان تئاتر خواستار جدا شدن هیئت بازبینی و گروه‌های تخصصی از گروه‌های تدریس شد، تا مانع به وجود آمدن سوء تفاهمات شود.
همچنین یکی دیگر از هنرمندان خواستار روشن شدن مقاطع هنری هنرمندان عرصه نمایش در استان شد.
در ادامه یکی دیگر از هنرمندان با اشاره به هم  ریختن ساز و کارها پس از منحل شدن انجمن هنرهای نمایشی خواستار روشن شدن تخصیص اعتبار به گروه‌های نمایشی شد.
همچنین هنرمند دیگری از شهرستان طارم مشکلات هنر نمایشی طارم را نداشتن سالن اختصاصی اعلام کرد و هنرمندان این شهر از کمبود امکانات رنج می‌برند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول