اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان خبر داد:

دستگیری 14 نفر در فرقه انحرافی رشت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان از دستگیری 14 نفر به اتهام فعالیت در فرقه انحرافی عرفان شعور کیهانی «عرفان حلقه» در رشت خبر داد.

دستگیری 14 نفر در فرقه انحرافی رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از  رشت، مهرداد مهرگان صبح امروز در جلسه نیروی انتظامی گیلان اظهار داشت: تاکنون 14 نفر به اتهام فعالیت در فرقه انحرافی عرفان شعور کیهانی در رشت دستگیر شدند.
وی دستگیری این افراد را بر اساس گزارش‌های مردمی عنوان کرد و گفت: برابر گزارش‌های مردمی مبنی بر برگزاری کلاس‌هایی با عنوان دوره شعور کیهانی زیر پوشش آموزش خیاطی، موضوع گزارش در چرخه کار پلیس امنیت استان قرار گرفت.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان ادامه داد: با بررسی‌های غیرمحسوس که در باره محل و زمان برگزاری کلاس آموزش فرقه شعور کیهانی (عرفان حلقه) انجام گرفت صحت گزارش تایید شد.
وی افزود: با کنترل تردد اشخاص به مکان مذکور در شهر رشت و پس از هماهنگی با مقام قضایی و رعایت موازین شرعی و قانونی، از مکان مذکور بازرسی به عمل آمد.
مهرگان با بیان اینکه ماموران پس از ورود به محل 14 نفر مرد و زن را که در کلاس حضور داشتند دستگیر کردند، تصریح کرد: تعدادی کتاب و نرم‌افزار غیر مجاز نیز در این زمینه کشف و ضبط شد و تحقیقات هم اکنون راستا ادامه دارد.
وی با بیان اینکه گردانندگان اینگونه کلاس‌ها از تهران هدایت می‌شدند، خاطرنشان کرد: این افراد مجوز لازم در زمینه تشکیل کلاس را نداشتند بنابراین به صورت غیرمجاز با عناوین مختلف اقدام به برگزاری کلاس خود کردند.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان  هوشیاری مردم در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و افزود: ضرورت دارد مردم هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند و فریب چنین افرادی را نخورند زیرا این امر زمینه گرایش به فرقه‌های مختلف و گرفتار شدن در دام آنها را فراهم می‌آورد و این موضوع می‌تواند عواقب خطرناکی برای آنها داشته باشد.
وی امام جمعه و روحانیون و ائمه مساجد را بهترین افرادی دانست که مردم به ویژه قشر جوان می‌توانند با مراجعه به آنها احکام زلال و حیات‌بخش و آموزه‌های هدایت‌گر دین مبین اسلام را فرا بگیرند و با اعتقاد و اجرای فرامین الهی خلا‌های روحی و معنوی خود را پر کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول