اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان:

73 پروژه بهسازی روستاهای خوزستان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: 73 پروژه بهسازی روستاهای خوزستان به مناسبت هفته گرامیداشت دولت به بهره‌برداری رسید.‌

73 پروژه بهسازی روستاهای خوزستان به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد شهیدزاده عصر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی و خدمات شهری با حضور وزیر کشور در محل سالن اجتماعات شهید سردار علی هاشمی استانداری خوزستان‌ اظهار داشت: اعتبارات بهسازی روستاهای استان خوزستان در برنامه چهارم توسعه نسبت به برنامه سوم درحدود 5.8 درصد افزایش یافتند.
وی افزود: 54 هزار خانوار روستایی در قالب طرح جدید بهسازی مسکن روستایی از وام های روستایی ازطریق بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی بهره‌مند شدند‌.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان خوزستان رتبه ششم را در عقد قرارداد سهمیه به‌سازی مسکن روستایی دارا است، افزود: سهمیه استان در سال 90 نیز تعیین شده و در انتظار پایان کار عقد قرارداد سهمیه‌های گذشته است تا ابلاغ شود.
شهیدزاده تصریح کرد: بیش از 11 هزار و 161 متقاضی در طرح مسکن مهر زیر 25 هزار نفر شناسایی شدند که در حال معرفی آن‌ها به بانک برای عقد قرارداد هستیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان یادآور شد: کار زیرساخت طرح مسکن مهر زیر 25 هزار نفر جمعیت در شهرهای چمران، شیبان، دزآب، لالی، گتوند، آغاجاری و اندیکا تا پایان سال به پایان خواهد رسید. 
شهید زاده از به‌بهره‌برداری رسیدن واحدهای مسکن مهر گروه‌های ساخت 99 ساله در شهرهای الوان، گتوند، صالح‌شهر، دزآب، آغاجاری، چمران، شیبان و هویزه تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: با وجود آماده بودن این واحد‌ها، تاکنون کار شبکه‌های آب، برق و گاز، تکمیل یا ایجاد نشده است. 
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح بهسازی روستاها، اغلب ساکنان آنها به ماندن به جای کوچ کردن تشویق شده‌اند. برای اجرای این پروژه ها که در سطح 16 شهرستان به بهره‌برداری رسیدند 68 میلیارد ریال هزینه شده است.

* بهره‌برداری از 67 پروژه آموزشی در خوزستان
همچنین در ادامه این نشست مدیر کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان اظهار داشت: کل پروژه‌هایی که تا قبل از مهرماه امسال افتتاح و تحویل آموزش و پرورش استان میشوند 343 پروژه در قالب یک هزار و 54 کلاس درس و با اعتبار یک هزار میلیارد ریال است.
جمشید فرح‌بخش با بیان اینکه ماهانه 24 پروژه تحویل آموزش و پرورش استان میشود، بیان داشت: 676 پروژه در قالب 3 هزار و 161 کلاس درس در تمام نقاط استان به وِیژه مناطق محروم در دست اجرا است.
‌وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها2 هزار و 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مجمع خیرین مدرسه‌ساز در‌نظر گرفته شده است.
فرحبخش با اشاره به طرح یک نوبته کردن مدارس بیان داشت: با اجرای این طرح تنها 55 درصد مدارس ما میتوانند یک نوبته شوند.
به گفته وی به منظور یک نوبته شدن مدارس در خوزستان نیاز به وجود 10 هزار کلاس درس جدید است.
وزیر کشور در سفر یک روزه به این استان حدود 150 طرح در زمینه راه سازی، آب وفاضلاب، نوسازی مدارس و بهسازی روستایی و چند طرح شهری را افتتاح کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول