اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه ثامن مشهد خبر داد:

پیشرفت 42 درصدی بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه ثامن از پیشرفت 42 درصدی بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا (ع) خبر داد.

پیشرفت 42 درصدی بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن برزویی در مراسم کلنگ‌زنی ایجاد واحد و زائرسراهای ارزان قیمت که در محدوده حرم مطهر رضوی واقع در خیابان نواب صفوی برگزار شد، اظهار داشت: اجرای پروژه بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی در محدوده‌ای به وسعت 360 هکتار در حال اجراست که تاکنون 42 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شهردار منطقه ثامن شهرداری مشهد افزود: هزینه اجرای این پروژه براساس برآوردهایی که در سال 89 صورت گرفت در حدود 9 هزار میلیارد تومان است.
شهردار منطقه ثامن زمان اتمام پروژه نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را سال 97 عنوان کرد و گفت: در اجرای این پروژه 365 پروژه تجاری اقامتی، رفاهی و درمانی منظور شده که در این راستا 130پروژه در این منطقه در دست ساخت است.
برزویی ادامه داد: همچنین با مطالعات و امکان سنجیهای که در سال 86 صورت گرفت مقرر شد علاوه بر بخش قدسی بارگاه منور حرم امام رضا (ع) در 81 هکتار از منطقه ثامن در چهار طبقه کاربریهای خدماتی، رفاهی و درمانی به منظور دسترسی آسان زائران به این امور فراهم شود.
شهردار منطقه ثامن شهرداری مشهد ایجاد 10هزار واحد 50 متری در محدوده شهرداری منطقه ثامن باتوجه درخواست‌های مردم برای داشتن واحدهایی مشرف به بارگاه منور و نیز استقبال هیئت مدیره و بانک مرکزی ایران را از دیگر پروژه‌های در دست اجرا عنوان کرد.
 وی افزود: ساخت واحدهای 50 متری از دو سال قبل آغاز شد که ساخت 3 هزار واحد در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم تا پایان سال جاری یکهزار و 500 واحد آماده و تحول داده شود.
شهردار منطقه ثامن شهرداری مشهد به اجرای تونل انرژی در منطقه ثامن اشاره کرد و گفت: به منظور اجرای پروژه ساخت تونل انرژی در کشوردر دو سال اخیر در حدود 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول