اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان خبر داد:

آموزش هنرهای دستی به 250 هنرجوی سمنانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از آموزش هنرهای دستی به 250 هنرجوی سمنانی خبر داد.

آموزش هنرهای دستی به 250 هنرجوی سمنانی
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حمید یزدانی امروز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 250 هنرجو در دوره‏های مختلف آموزش صنایع دستی در این استان شرکت کرده‏اند.
وی با بیان اینکه این دوره‏های آموزشی در شهرهای سمنان، مهدیشهر، شاهرود، دامغان و گرمسار برگزار شده است، افزود: این دوره‏ها شامل آموزش معرق چوب، گلیم و نمد است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به استقبال گسترده هنرجویان از برگزاری این دوره‏های آموزشی اظهار داشت: استان سمنان به دلیل تنوع اقلیم و وجود قومیت‏های مختلف و عشایر، دارای رشته‏های مختلف و متنوع صنایع دستی است.
یزدانی افزود: سال گذشته نیز رشته‏های گلیم‏بافی، رودوزیهای سنتی، لندره‏دوزی، قلاب‏دوزی، قلم‏زنی روی مس، سفالگری، معرق چوب، منبت چوب، لاک تراشی و گلیم گل برجسته به 850 هنرجو در استان سمنان آموزش داده شد.
وی گفت: 44 مرکز آموزشی فعال زیرپوشش این اداره کل در استان سمنان است و 42 مربی رشته‏های بومی صنایع دستی را به هنرجویان آموزش میدهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان مهم‏ترین رشته‏های فعال صنایع دستی را شامل گلیم، جاجیم، سفال و سرامیک، گره چینی چوب، معرق و منبت، تولید انواع پارچه‏های دست بافت و .... عنوان کرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول