اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی قیروکارزین خبر داد:

بیمه شدن 100 هنرمند صنایع دستی در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قیروکارزین گفت: به زودی 100 نفر از هنرمندان صنایع دستی و صنعتگران این شهرستان از مزایای بیمه بهره‌مند می‌شوند.

بیمه شدن 100 هنرمند صنایع دستی در قیروکارزین
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، محسن عباسی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پرونده‌های 100 نفر از هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان تکمیل و برای انجام مراحل بعدی به بیمه ارسال شده است، اظهار داشت: این تعداد پرونده مربوط به زمستان 89 تا پایان بهار 1390 بوده که این دسته از افراد پس از طی مراحل قانونی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و از مزایای بازنشستگی نیز برخوردار می‌شوند.
وی همچنین به برگزاری کلاس‌های رایگان صنایع دستی توسط این اداره کل در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش مسئولان در حال حاضر پنج کلاس آموزش رایگان صنایع دستی به منظور حفظ و احیای رشته‌های صنایع دستی و نیز رونق هنرهای حصیربافی، معرق چوب، دوخت البسه با زیورآلات سنتی، رودوزی‌های سنتی و بافت‌های احیا شده برای جوانان علاقمند به فراگیری این هنرها در شهرستان برگزار شده است.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قیروکارزین ادامه داد: به طور میانگین در هر کلاس حدود 15 نفر هنرجو در حال آموزش هستند و نیز مددجویان کمیته امداد این شهرستان نیز به طور رایگان آموزش صنایع دستی می‌بینند.
شهرستان قیروکارزین از دیرباز یکی از مراکز مهم تولیدات صنایع دستی در فارس بوده که قالی‌بافی، گبه، گلیم، جاجیم، چنته، رودوزی سنتی، حصیربافی و گیوه‌بافی از جمله مهم‌ترین صنایع دستی رایج در این شهرستان است که توسط بانوان زحمتکش در کنار امور خانه‌داری تولید می‌شود.
این شهرستان که در جنوب غربی فارس واقع شده است دارای آب و هوایی معتدل و شغل اکثر مردم کشاورزی، باغداری و دامپروری است.
قیروکارزین دارای چشمه‌سارهای متعددی است که چشمه‌های آب معدنی آب گرم و باروس برای درمان امراض پوستی مناسب است.
تفرجگاه سرآسیاب، هفت آسیاب، سد سلمان فارسی، نه تن، آبشار شلدون و آبشار سرآسیاب، قلعه شاه پریون، قلعه گبری و پل عروس مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول