اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی استان زنجان:

صنعتگران 40 رشته صنایع دستی در زنجان بیمه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی استان زنجان گفت: هنرمندان و صنعتگران 40 رشته صنایع دستی در استان زنجان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان قرار می‌گیرند.

صنعتگران 40 رشته صنایع دستی در زنجان بیمه می‌شود
سعید حسنی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 40 رشته صنایع دستی در استان شناسایی شده است، که هنرمندان و صنعتگران این 40 رشته متقاضی بیمه شده‌اند.
معاون صنایع دستی استان زنجان تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در تلاش است که همه متقاضیانی که صلاحیت لازم را داشته باشند، زیر پوشش این بیمه قرار دهد.
وی خاطر نشان کرد: هنرمندان و صنعتگرانی که کارت مهارت فنی یا صلاحیت حرفه‌ای را از سازمان فنی و حرفه‌ای استان کسب کرده باشند، می‌توانند از مزایای این بیمه استفاده کنند.
حسنی با اشاره به اینکه داشتن کارت مهارت فنی برای صنعتگران لازم است، اضافه کرد: از سال 89 تاکنون 400 هنرمند و صنعتگر صنایع دستی برای کسب کارت صلاحیت حرفه‌ای به سازمان فنی و حرفه‌ای استان معرفی شده‌اند که از این تعداد افراد فقط برای 299 هنرمند گواهی صلاحیت صادر شده است.
معاون صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر 83 نفر از هنرمندان و صنعتگران استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
وی با اشاره به استقبال خوب صنعتگران روستایی از این بیمه افزود: برای شناساندن مزایای این بیمه و جذب هنرمندان صنایع دستی استان به این بیمه از طریق فراخوان، ایجاد سایت الکترونیکی، تبلیغ از طریق صدا و سیما، اعلام در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌ای نماز‌های جمعه استان و ... در این راستا اقدام شده است.
حسنی با تاکید بر اینکه در بعضی از رشته‌های صنایع دستی تقاضایی برای بیمه صورت نگرفته است، گفت: بیشترین متقاضیان بیمه هنرمندان صنایع دستی در چهار رشته چاقو، گلیم، گیوه و مسگری بوده است.
وی با تاکید بر پی‌گیری مداوم و چند ساله سازمان در زمینه بیمه هنرمندان، ادامه داد: برای رفع پاره‌ای مشکلات بیمه هنرمندان، کمیته صنایع دستی مقرر کرده است تا تعامل همیشگی و همکاری‌هایی به صورت مداوم بین سازمان‌های مربوط ایجاد شود.
معاون صنایع دستی استان زنجان اظهار داشت: این ارتباط پیوسته و تعامل باید به صورت موثر بین سازمان فنی و حرفه‌ای، اداره صنایع دستی، اتحادیه چاقو سازان و سازمان بیمه تامین اجتماعی استان حفظ شود.
حسنی با اشاره به تشکیل انجمن دوست داران و نخبگان حامی میراث فرهنگی، اضافه کرد: اگر برای حضور نخبگان و فعالان عرصه میراث فرهنگی زمینه مناسب را فراهم کنیم زمینه پیشرفت میراث فرهنگی  را فراهم کرده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: انجمن دوست داران جوان و نخبگان حامی میراث فرهنگی با بستر سازی مناسب می‌تواند قدم‌های بزرگی در راستای پیشرفت و توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بردارد.
حسنی یادآور شد: همکاری این چنین انجمن‌هایی با سازمان میراث فرهنگی می‌تواند به صورت همکاری در سطوح مدیریتی، معاونتی و در زمینه‌های مختلفی انجام شود.
معاون صنایع دستی استان زنجان به راه‌اندازی بنای دارایی به عنوان تنها موزه صنایع دستی استان در چند ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: زمینه ساز تحول در صنایع دستی در استان تحول در درون سازمان است.
حسنی در پایان خاطر نشان شد: اجرای طرح سامان‌دهی نیروی انسانی و پیش بینی کمیته‌های مختلف در سازمان میراث فرهنگی در ارتقای امور کمک بزرگی کرده است و سبب شد تا کارها را به صورت شورایی انجام گیرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول