اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

کودکان در رأس تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز دشمن و نظام سلطه با به کارگیری تمامی امکانات مادی و مالی و رسانه‌ای خود در صدد خدشه‌دار کردن هویت دینی و ملی جوامع مسلمان منطقه به ویژه ایران اسلامی است و کودکان و نوجوانان ما در راس این تهاجم وحشیانه قرار دارند.

کودکان در رأس تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید دوشنبه‌شب در دیدار با اعضای فعال مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار داشت: کودکان ایران اسلامی فرزندان ملت قهرمان ایران اسلامی هستند.
وی افزود: شما فرزندان ملتی هستید که به فرموده امام راحل (ره) از مردم حجاز در عصر رسول‌الله برتر هستند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: شما فرزندان انقلابی ملتی هستید که طنین فریاد آزادی خواهی آنان و ایستادگی در برابر نظام سلطه و توجه به ارزش‌های توحیدی آنان بستری برای اعتلای کلمه توحید در دنیا فراهم کرده است.
رشید با بیان اینکه ملت ایران در 32 سال پس از انقلاب اسلامی لحظه‌ای در تقویت آموزه‌های دینی غفلت نکرده است، گفت: با توجه به جنگ نابرابر فرهنگی دشمن برای خدشه‌دار کردن هویت دینی و اجتماعی ایران، بهترین راه تکیه بر آموزه‌های دینی و تقویت آنها است.
وی کودکان را نقش‌پذیرترین قشر جامعه دانست و یادآور شد: در عین حال این قشر آسیب‌پذیرترین قشر جامعه نیز محسوب می‌شوند که این امر وظیفه متولیان امور فرهنگی به ویژه کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان را سنگین‌تر از پیش می‌کند.
استاندار خراسان جنوبی به جایگاه برتر ایران در بین کشورهای منطقه و دنیا اشاره کرد و افزود: به یمن پیروزی انقلاب اسلامی و هوشیاری و بیداری ملت قهرمان ایران و پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) ایران اسلامی از جایگاه برتری در دنیا برخوردار است.
رشید به وضعیت نگران کننده کودکان و نوجوانان در برخی کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز نظام سلطه به بهانه دموکراسی و دفاع از حقوق بشر و آزادی به طور وحشیانه‌ به کشورهای مسلمان عراق و افغانستان و فلسطین حمله می‌کند که حاصل 22 روز حمله رژیم جعلی صهیونیسم به غزه 437 هزار کودک شهید، یک‌هزار و 400 یتیم و 2 هزار کودک زخمی است.
وی ادامه داد: در حمله غرب به عراق به بهانه مبارزه با تروریسم 60 درصد کودکان عراقی نان‌آور خانه هستند و این در شرایطی است که 70 درصد کودکان در این کشور از تحصیل باز مانده‌اند.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز به بهانه مبارزه با تروریسم عروسی‌ها در پاکستان و افغانستان به عزا تبدیل می‌شود و انسان‌های بی‌گناهی به خاک و خون کشیده می‌شوند.
وی بیداری اسلامی در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه را حاصل مقاومت مردم ایران در مقابل نظام سلطه و اندیشه‌های درست اسلامی دانست و افزود: ایران کشوری است که مزیت اصلی آن فرهنگی بودن است و این در حالی است که انقلاب اسلامی نیز انقلابی فرهنگی است که مبتنی بر تعالیم اسلامی و هویت دینی عمل می‌کند که رمز ماندگاری و برتری ایران در دنیا نیز همین موضوع محسوب می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مربیان و مسئولان کانون‌های فرهنگی، هنری رسالتی پیامبرگونه در زمینه تربیت نسل‌های بعدی و مجهز کردن آنها به اندیشه‌های درست اسلامی و انقلابی بر عهده دارند و به عنوان یک وظیفه مقدس اجتماعی باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: امروز از هر زمان دیگری ضرورت توجه و تقویت آموزه‌های دینی احساس می‌شود و تنها راه نجات ما توجه و تقویت همین آموزه‌های دینی است.
رشید خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کانون‌های فرهنگی، هنری توجه عمیقی به درونی کردن فرهنگ دینی و ارتقای آموزه‌های دینی در نسل‌های جدید بر عهده داشته‌اند.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی دشمن بنیان خانواده‌ها و سست کردن پایه‌های این نهاد مهم اجتماعی را هدف قرار داده است، یادآور شد: تا زمانی که بر قرآن و آموزه‌های دینی و اسلامی  و تعالیم حیات بخش اسلام تکیه داشته باشیم موفق هستیم و دشمن هیچگاه نمی‌تواند با ضرورت سازی و ایجاد القائات ما را مرعوب خود سازد.
در پایان این جلسه تابلوی نقاشی که از سوی کودکان استان تهیه شده بود به استاندار خراسان جنوبی تقدیم شد.
در حال حاضر 9 کانون فرهنگی هنری با 10 هزار نفر عضو در استان در حال فعالیت هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول