اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد:

ساماندهی کودکان کار در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: سالانه حدود 50 تا 60 نفر از کودکان کار در گیلان ساماندهی می‌شوند.

ساماندهی کودکان کار در گیلان
کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت کودکان کار در استان اظهار داشت: کودکان کار بچه‌هایی هستند که دچار مشکل خانوادگی شده و برای امرار معاش خود مجبور به کار کردن هستند.
وی با بیان اینکه یک مرکز نگهداری کودکان کار در بهزیستی استان فعالیت می‌کند، افزود: کودکان کار که دچار مشکل خانوادگی هستند به این مرکز هدایت می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی گیلان درباره وظایف این مرکز عنوان کرد: در این مرکز کارشناسان مشکلات کودکان کار را بررسی کرده و آنها را برطرف می‌کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه با ایجاد این مرکز نگهداری به کودکان کار پناه می‌دهیم، ابراز داشت: در طول سال حدود 50 تا 60 نفر از کودکان کار در گیلان ساماندهی می‌شوند و برای برطرف کردن مشکلاتشان مداخله می‌کنیم.
کوچکی‌نژاد تکدیگری برخی کودکان و افراد بزرگسال را جرم دانست و تصریح کرد: برخی از متکدیان به صورت باندی تکدیگری می‌کنند که نیروی انتظامی باید جلوی این افراد را بگیرد.
وی با تصریح بر اینکه در مرکز نگهداری کودکان کار حتما باید از کودکان کار باشند، خاطرنشان کرد: بهزیستی تنها در زمینه کودکان کار مداخله می‌کند.
مدیرکل بهزیستی گیلان تعداد مددجویان این نهاد را حدود 71 هزار نفر اعلام کرد و ابراز داشت: از این تعداد، 31 هزار نفر معلول و 40 هزار نفر نیز کودکان، ایتام آسیب‌پذیر و زنان سرپرست خانوار هستند.
این مسئول تعداد زن سرپرست خانوار بدون احتساب فرزند را 12 هزار نفر عنوان کرد و اضافه کرد: در مجموع این قشر به همراه دیگر موارد مذکور 40 هزار نفر را تشکیل می‌دهند.
کوچکی‌نژاد خدمات بهزیستی را گسترده خواند و متذکر شد: بدون کمک و یاری مردم به ویژه افراد خیر قادر به انجام این خدمات نیستیم.
وی اقشار آسیب‌پذیر را جامعه هدف سازمان بهزیستی نامید و گفت: این امر موجب شده تا با ارائه راهکارها بتوانیم قشر آسیب‌پذیر جامعه را به داخل جامعه آورده و آموزش‌های لازم را برای توانمندی‌ این افراد به‌کار گیریم تا به خودکفایی برسند و به خود و جامعه خدمت کنند.
مدیر کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در گذشته تنها یک موسسه خدمات‌رسانی به سالمندان و معلولان وجود داشت، افزود: ساختمان این موسسه سالمندان از سال‌های دور به جای مانده است.
این مسئول ادامه داد: امروزه 70 مرکز توانبخشی در استان وجود دارد که در زمینه خدمت صادقانه به قشر سالمند و معلول مشغول فعالیت هستند.
کوچکی‌نژاد ویزیت سالمند و معلول در منزل را از جمله اقدام‌های مهم بهزیستی استان ذکر کرد و یادآور شد: تلاش بیشتر برای ارائه خدمت به این افراد در دستور کار بهزیستی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شش مرکز شبانه توانبخشی در استان فعالیت میکنند، خاطرنشان کرد: از یک ‌هزار و 500 بیمار روانی مزمن تعداد 540 بیمار در این مراکز زیر مراقبت قرار دارند. 
مدیر کل بهزیستی گیلان ویزیت در منزل را بخش دیگری از خدمات درمانی این نهاد عنوان کرد و متذکر شد: با راه‌اندازی مراکز روزانه از حجم بیماران بستری در بیمارستان‌ها کاسته میشود. 
این مسئول مشارکت خانواده‌ها در درمان بیماران روانی را بسیار مؤثر خواند و تصریح کرد: با توجه به حجم سنگین خدمات درمانی این بیماران، این امر نیازمند مشارکت و تعامل خانواده‌هاست.
کوچکی‌نژاد بیماریهای روحی را مانند بیماریهای جسمی نیازمند درمان دانست و اضافه کرد: بسیاری از بیماران به دلیل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مشکلات روحی خود را پنهان کرده و نسبت به درمان بیماری اقدام نمیکنند.
وی حدود 25 درصد افراد جامعه را به نوعی دچار اختلالات روحی روانی ذکر کرد و افزود: یک درصد از این افراد دچار بیماری مزمن هستند.
این مسئول در بحث ویزیت در منزل بیماران روانی مزمن عنوان کرد: گروه پزشکی شامل مددکار، روانپزشک و... به صورت دوره‌ای در منزل به بیماران خدمات‌رسانی میکنند. 
مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه خانواده‌ها سهم مهمی در درمان بیماران دارند، تصریح کرد: ایجاد امنیت و آرامش در خانواده و پذیرفتن بیمار توسط خانواده موجب تسریع بهبود و بازگشت آرامش به بیماران میشود.
به گفته کوچکی‌نژاد، پس از گذشت افزون بر 30 سال از تشکیل بهزیستی در کشورمان وظایف این سازمان از نقش حمایتی خارج شده و به طرف تکامل گام برداشته است.
وی در پایان اذعان داشت: اکنون سازمان بهزیستی در امور مختلف جامعه که به صورت آسیب‌ مطرح است می‌تواند مداخله کند و نقش پیشگیرانه داشته باشد.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول