اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس:

جلوگیری از رشد انحصاری سرمایه‌گذاری اهداف تعاونی‌هاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از رشد انحصاری سرمایه‌گذاری از اهداف مهم تشکیل شرکت‌های تعاونی است.

جلوگیری از رشد انحصاری سرمایه‌گذاری اهداف تعاونی‌هاست
به گزارش خبرنگار فارس از آستانه اشرفیه، سید مهدی صادق شامگاه دوشنبه در همایش تعاونگران این شهرستان اظهار داشت: تعاون از مدت‌ها قبل و زمانی که بشر از جنگل‌نشینی فاصله گرفت و به زندگی اجتماعی روی آورد آغاز شد.
وی تصریح کرد: طبق فرموده امام (ره) سرمایه‌گذاری در کشور باید در یکی از ابعاد دولتی، خصوصی و تعاونی انجام شود.
نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید آیت‌الله بهشتی برای ایجاد تعاون در کشور زحمات بسیاری کشید، افزود: ایجاد امکانات، شکوفایی استعدادها، گسترش عدالت اجتماعی، ممانعت از تکثر سرمایه در دست افرادی خاص، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و نیز جلوگیری از رشد انحصاری سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین اهداف تشکیل شرکت‌های تعاونی است.
وی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون ساماندهی مشاغل خانگی و نیز قانون حمایت از شرکت‌های تعاونی راه را برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری هموار کرده است.
رئیس کمیته صنعت کمیسیون مجلس شورای اسلامی، کاهش حجم تولید شرکت‌های تعاونی را از نقاط ضعف این شرکت‌ها برای رقابت با شرکت‌های بزرگ اعلام کرد و ادامه داد: ایجاد کنسرسیوم‌های بزرگ تعاونی در کشور میتواند این مشکل را برطرف کند.
وی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری سهم تعاون باید در اقتصاد کشور به 25 درصد برسد، اذعان داشت: امیدواریم که با گسترش و توسعه تعاونیها زمینه ایجاد اشتغال در کشور فراهم شود.
رئیس اداره تعاون آستانه‌اشرفیه نیز در این مراسم اظهار داشت: هفته تعاون فرصتی است که میتواند زمینه شناسایی توانمندیهای تعاونیها را به همگان فراهم کند.
اسماعیل قاسمی گفت: شرکت‌های تعاونی برای گسترش عدالت اجتماعی و رفاه حال محرومان و ایجاد اشتغال دانش آموختگان با نظارت وزارت تعاون تأسیس میشوند.
وی یادآور شد:: اصل شرکت‌های تعاونی مجموعه سرمایه‌های مالی، مدیریتی و نیروی انسانی هستند که برپایه مشورت، برنامه‌ریزی، تقسیم کار و تجمیع سرمایه‌های اندک ایجاد میشوند.
رئیس اداره تعاون آستانه‌اشرفیه با اشاره به ثبت 390 شرکت تعاونی در این شهرستان ابراز داشت: تعداد اشتغال ایجاد شده در تعاونی‌های آستانه‌اشرفیه بالغ بر 4 هزار و 100 نفر است که در زمینه‌های صنعت و معادن، کشاورزی، خدمات، صنایع دستی و خانگی و حمل و نقل فعالیت دارند.
وی، کمبود سرمایه و نبود نقدینگی را از مهم‌ترین مشکلات شرکت‌های تعاونی این شهرستان عنوان کرد.
مدیر عامل یکی از شرکت‌های تعاونی مرغ گوشتی آستانه‌اشرفیه نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت طیور پس از صنعت نفت دومین صنعت کشور محسوب میشود ولی با مشکلات زیادی روبه‌رو است.
حامد رفعتی افزود: در شش ماه گذشته به طور میانگین قیمت فروش مرغ زنده  در استان 2 ‌هزار و 215 تومان به فروش می‌رفت در حالی که میانگین قیمت هزینه‌های تمام شده آن در این مدت 2 هزار و 295 تومان بوده است.
وی با بیان اینکه به طور یقین مسئولان مربوطه این آمار را در اختیار دارند، اذعان داشت: مسئولان باید برای جلوگیری از این ضرر و زیان‌ها گام‌های موثری بر دارند.
این تولید کننده مرغ، واردات گوشت مرغ و دشواری اخذ تسهیلات از بانکها را از دیگر مشکلات صنعت طیور اعلام کرد و افزود: دولت میتواند به تولید کنندگان مرغ برای صادرات این محصول یارانه پرداخت کند.
رفعتی یادآور شد: در حال حاضر بیشتر کشتارگاه‌ها در حق مرغداریها اجحاف می‌کنند و دامپزشکی باید بر این کشتارگاه‌ها نظارت بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول