اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون سربیشه خبر داد:

تشکیل 14 تعاونی در سربیشه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون سربیشه از تشکیل 14 تعاونی در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

تشکیل 14 تعاونی در سربیشه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا راستگو صبح امروز در دیدار با فرماندار سربیشه اظهار داشت: از 13 تا 19 شهریور ماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
وی افزود: باید در این هفته اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط بخش تعاون به اطلاع کلیه اقشار جامعه و مسئولان برسد.
رئیس اداره تعاون سربیشه به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره تعاون طی یک سال گذشته پرداخت و از تشکیل تعداد 14 تعاونی و یک اتحادیه در این شهرستان خبر داد.
راستگو تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 138 نفر عضو این تعاونی‌ها در سطح شهرستان سربیشه هستند.
وی با اشاره به فرصت شغلی ایجاد شده در این تعاونی‌ها گفت: تاکنون 127 نفر اشتغالزایی از طریق این تعاونی‌ها صورت گرفته است.
رئیس اداره تعاون سربیشه از برگزاری تعداد 22 دوره آموزشی به میزان 5 هزار و 142 نفر ساعت در راستای توانمندسازی مدیران به کارکنان و بازرسان تعاونی در سطح شهرستان سربیشه خبر داد.
راستگو ادامه داد: همچنین تعداد 71 مورد بازرسی نیز طی یک سال گذشته از تعاونی‌های تحت پوشش این شهرستان صورت گرفته است.
وی از راه‌اندازی سامانه ثبت و تشکیل الکترونیکی تعاونی‌ها در راستای تسهیل امور مراجعان خبر داد و گفت: توسط تعاونی‌های معدنی تحت پوشش این شهرستان نیز به میزان یک‌هزار و 370 دلار صادرات صورت گرفته است.
رئیس اداره تعاون سربیشه یادآور شد: جذب سهمیه ارزی توسط تعاونی‌های مرزنشین شهرستان به مبلغ 900 هزار دلار از دیگر اقدامات این نمایندگی طی سال گذشته بوده است.
راستگو به کسب رتبه اول استان توسط این نمایندگی در بررسی عملکرد در راستای تعاونی استان در یک سال گذشته نیز اشاره کرد.
فرماندار شهرستان سربیشه نیز ضمن تبریک هفته تعاون به تعاون‌گران از بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور یاد کرد.
سید علیرضا حسینی از اهتمام ویژه مقام معظم رهبری و ریاست جمهور به بخش تعاون خبر داد و افزود: توزیع اوراق سهام عدالت و مسکن مهر در غالب تعاونی در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را می‌توان از جمله این اهتمام نام برد.
وی از آموزش و نظارت بر تعاونی‌ها به عنوان یک اصل یاد کرد و گفت: باید این مهم در دستور کار مسئولان اداره تعاون قرار گیرد.
فرماندار سربیشه خواستار افزایش تلاش و کوشش چند برابری توسط مدیران عامل تعاونی‌ها به منظور تحقق سخنان مقام معظم رهبری در مورد سال جهاد اقتصادی شد.
حسینی همچنین بر سرعت عمل در انجام کارها تاکید کرد و خواستار شفاف‌سازی مدیران تعاونی‌ها در عملکرد مالی و اطلاع‌رسانی به اعضا به منظور افزایش اعتماد آنها شد.
در ادامه تعدادی از مدیران عامل تعاونی‌ها به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و تصمیم‌گیری‌هایی در این زمینه اتخاذ شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول