اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

جشنواره فرهنگی هنری غدیر در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر با هدف معرفی ابعاد شخصیت والای امام علی (ع)و پرداخت هنری به مسائل و موضوعات مرتبط با غدیرخم آبانماه امسال برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگی هنری غدیر در تبریز برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده اظهار داشت: امام علی (ع) کاتب وحی الهی و امیر و امام و سررشته‌دار دین و دنیای مردم پس از نبی مکرم اسلام بود.
وی افزود: نام مبارک مولای متقیان همواره مورد توجه و ذوق هنرمندان عرصه‌های مختلف قرار گرفته و قلم و روح آنان را در برابر عظمت و شکوه نام و مرتبه آن امام همام به وجد آورده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: هنرمندان به فراخور کمال درونی و زلالی روح و اندیشه به خلق آثاری جاویدان در این راستا می‌پردازند.
داننده با تاکید بر لزوم شناخت غدیر گفت: غدیر معیار سنجش دینداری است و آموزه‌های گرانسنگ آن رهایی بخش انسان‌ها از ظلمت و نجات بخش آنان از ناملایمات فردی و اجتماعی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ابعاد شخصیت والای امام علی (ع)و پرداخت هنری به مسائل و موضوعات مرتبط با غدیر خم عنوان کرد.
داننده، معرفی آثار شاخص و ایجاد بستر و الگوی مناسب در عرصه فعالیت‌های هنر دینی، تقویت ارزش‌های دینی غدیرخم در میان جوانان و ترویج و توسعه فرهنگ و هنر متعهد و رسالت‌مدار را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
وی، موضوعات جشنواره در بخش‌های مختلف را شامل جلوه‌های رفتار و اخلاق امام علی (ع) در انسان معاصر، نقش و جایگاه امامت و ولایت در راهنمایی و هدایت جامعه بشری، نقش و جایگاه غدیر در ماندگاری اسلام راستین، نقش و جایگاه تشیع در بیداری اسلامی ملل جهان و خطبه غدیر منشور ولایت و نقش فرهنگ و هنر در تبیین آن عنوان کرد.
براساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا بیست و پنجم شهریور ماه در محورهای ذکر شده به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر، مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.gHadirfestival.ir مراجعه کنند.
نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری استان در آبان ماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول