اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری دوره آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قم

خبرگزاری فارس: در آستانه سی­ و یکمین ساگرد هفته دفاع مقدس نخستین دوره آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس استان روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی شهید کلهری قم برگزار می­شود.

برگزاری دوره آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، مدیر تحقیقات اداره­ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دوره آموزشی یک روزه از برنامه­های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بوده که به صورت استانی با حضور 80 نفر از منتخبین عرصه دفاع مقدس که شامل راویان، نویسندگان و فعالان عرصه دفاع مقدس هستند، برگزار می‌شود.
سیدمهدی هاشمی تصریح کرد: تاریخ شفاهی یکی از شیوه­های پژوهش در تاریخ است که به شرح رویدادها و حوادث تاریخی بر اساس دیدگاه­ها، شنیدنی­ها و عملکرد شاهدان و فعالان که از نزدیک شاهد وقایع بوده­اند می­پردازد و تاریخ شفاهی با مفهوم جدید در ایران سابقه چندانی ندارد ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت بررسی ریشه­های انقلاب و پیامدهای مختلف آن اهمیت آن مورد توجه قرار گرفت که مراکزی نیز در این زمینه در بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی، مؤسسه مطالعات تاریخ و سازمان اسناد و کتابخانه ملی شکل گرفت.
وی در ادامه گفت: به لحاظ اهمیت تاریخ دفاع مقدس که یکی از حوادث مهم و سرنوشت­ساز و نقطه عطف در تاریخ ایران اسلامی به شمار می­رود باید به‌طور ویژه مورد توجه جدی قرار گیرد از این نظر برای آشنایی عمیق، تخصصی و علمی با موضوع تاریخ شفاهی در میان نویسندگان فعال در عرصه دفاع مقدس این دوره تخصصی برنامه‌ریزی شد تا شاهد یک حرکت و جهش بلندی در ثبت تاریخ دفاع مقدس باشیم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول