اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطالعه گازرسانی به 8 شهر کوهستانی مازندران؛

33 هزار میلیارد متر مکعب ذخیره گاز شناسایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه 33 هزار میلیارد متر مکعب ذخیره گاز شناخته شده در کشور وجود دارد، گفت: گازرسانی به هشت شهر کوهستانی مازندران در حال مطالعه است.

33 هزار میلیارد متر مکعب ذخیره گاز شناسایی شد
محسن عرب مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به وجود 824 هزار و 315 مشترک گاز در این استان اظهار داشت: 12 هزار و 963 کیلومتر خط تغذیه گاز در شهر و روستای مازندران وجود دارد که بر روی آن 548 هزار علمک در حال استفاده و بهره برداری است.
وی خاطرنشان کرد: از بین 56 شهر استان مازندران 41 شهر دارای نعمت گاز هستند و هفت شهر هم اکنون در حال اجرا بوده و پیمانکار در آن فعالیت دارد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران هشت شهر کوهستانی استان را در حال مطالعه و اجرای پروژه گاز برشمرد و گفت: شهرهای رینه و گزنگ نیز در این بین جای دارند و منابع مالی آن تامین شده تا خط لوله تغذیه از دماوند به لاریجان انتقال پیدا کند.
عرب مقصودی با اشاره به دستور کار برای توسعه گاز در چهار محور اظهار داشت: گازرسانی به شهرها، روستاها، کارخانجات، نیروگاه‌ها و صنایع و گازرسانی به جایگاه‌های CNG در دستور کار توسعه قرار دارد.
 
* 33 هزار میلیارد متر مکعب ذخیره گاز در کشور شناخته شد
مدیرعامل شرکت گاز مازندران یادآور شد: 33 هزار میلیارد متر مکعب ذخیره گاز شناخته شده در کشور و جود دارد که منبع خوبی برای استفاده است.
وی در تشریح پروژه گازرسانی به 14 روستای بخش دابودشت شهرستان آمل که کلنگ آن روز گذشته به زمین زده شد، اضافه کرد: با اجرای این پروژه گازرسانی به روستاهای الله کاج، باغبانکلا، رستم دار محله، عرب خیل، قلعه کش، قلیان کلا، نوآباد، پلهم کتی، حسن آباد، موسی محله، دیه، کاشی محله، مطهر علیا و سفلی انجام میشود.
عرب مقصودی با اعلام اینکه مشعل پروژه گازرسانی به 14 روستای دابودشت دهه فجر امسال روشن شده و به بهره برداری میرسد، یادآور شد: از این پروژه 951 خانوار با جمعیت 3 هزار و 672 نفر استفاده خواهند کرد و با نصب 856 علمک، شبکه مورد نیاز آن 30 هزار و 780 متر بوده و کل اعتبار مورد نیاز شبکه‌گذاری و نصب انشعاب 14 هزار و 24 است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول