اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی خبر داد:

آغاز بهره‌برداری از پروژه‌ گازرسانی 2روستای زرندیه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از آغاز بهره‌برداری از پروژه‌ گازرسانی به روستاهای آجان و کبودکمر از توابع شهرستان زرندیه در استان مرکزی خبر داد.

آغاز بهره‌برداری از پروژه‌ گازرسانی 2روستای زرندیه
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، غلامرضا مشایخی گفت: گازرسانی روستاهای آجان و کبودکمر از توابع شهرستان زرندیه در استان مرکزی همزمان با هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان زرندیه، رئیس ناحیه گاز زرندیه، مسئولین محلی و همچنین مردم شریف این دو روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی تصریح کرد: گازرسانی به این دو رستا از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی اجرا شده است که هزینه تامین کالا و اجرای این پروژه‌ بالغ بر 3 میلیارد و 893 میلیون ریال شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اظهار داشت:‌ با بهره‌بردای از این پروژه‌ها 240 خانوار ساکن روستاهای آجان و کبودکمر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند میشوند و با جایگزینی این سوخت پاک به جای دیگر سوخت‌ها، سالانه 480 هزار لیتر در مصرف فرآورده‌های نفتی صرفه‌جویی اقتصادی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی همچنین از آغاز عملیات گازرسانی به سه روستا از توابع شهرستان نوبران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: مرحله انتخاب پیمانکار گازرسانی به روستاهای میمه، تجره و مراغه از توابع شهرستان نوبران در استان مرکزی در کمیته مناقصات این شرکت انجام شد.
مشایخی ادامه داد: در مناقصه مذکور 10 پیمانکار با ارائه قیمت پیشنهادی برای گازرسانی به این سه روستا به رقابت پرداختند که شرکت کمال صنعت فراهان با مبلغ پیشنهادی یک میلیارد و 674 میلیون ریال به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.
به گفته وی برای گازرسانی به این سه روستا ‌نیاز به اجرای 15هزار و 950 متر شبکه گاز از نوع پلی اتیلن و 3 هزار و 50 متر شبکه گاز از نوع فولادی به قطر چهار اینچ و نصب یک عدد ایستگاه تقلیل فشار تی.بی.اس با ظرفیت 2 هزار و 500 متر مکعبی و همچنین نصب 400 مورد علمک گاز است.
وی اظهار کرد: هزینه تامین کالا و اجرای گازرسانی به روستاهای میمه، مراغه، تجره بالغ  بر هفت میلیارد و 794 میلیون ریال خواهد شد و مدت اجرای  پروژه مذکور 180 روز تقویمی در نظر گرفته شده است که پس از اجرای این پروژه ساکنان 400خانواری روستاهای یاد شده از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول