اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

شناسایی 276 بیمار صعب العلاج در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون 276 مورد بیمار سرطانی صعب العلاج در استان بوشهر شناسایی شده است.

شناسایی 276 بیمار صعب العلاج در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا حیدری پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه ویژه نظارت بر درمان استان بوشهر اظهار داشت: از این تعداد 119 نفر خانم هستند که 36 نفر آنان مبتلا به سرطان سینه، 20 نفر مبتلا به سرطان پوست، 10 نفر مبتلا به سرطان مثانه و هفت نفر نیز مبتلا به سرطان کولون هستند.
وی افزود: همچنین 157 نفر از آقایان در استان بوشهر نیز به بیماریهای صعب‌العلاج مبتلا هستند که شامل 40 نفر سرطان پوست، 27 نفر سرطان مثانه، 22 نفر سرطان معده، 18 نفر سرطان روده بزرگ و اخیر نیز 50 مورد بیماران سرطانی جدیدا تشخیص دادیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در کل استان بوشهر 240 مورد بیمار پیوند کلیه‌ای داریم و 200 مورد نیز شیمی درمانی انجام شده است.
حیدری اضافه کرد: در مجموع درمان یکهزار بیمار سرطانی در استان بوشهر به پایان رسیده است.
وی گفت: بیماری ms نیز از دیگر بیماریهای صعب‌العلاج است که دارو و هزینه‌های درمانی آنان را نیز تقبل میکنیم، ضمن اینکه کل هزینه‌های درمانی بیماران تالاسمی رایگان است و مشکلی در این زمینه نداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه عمده مشکل مربوط به هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی است، اظهار داشت: برای هر دوره درمان بیماران سرطانی 60 میلیون تومان هزینه میشود و این مبلغ برای بیماران بسیار هنگفت و سرسام آور است.
حیدری با اشاره به پروتکل و اجرای برنامه درمان سرطانی در کشور افزود: بر اساس این پروتکل کشور به پنج منطقه تقسیم شده و استان بوشهر در منطقه فارس قرار دارد.
وی ادامه داد: بر این اساس اگر بیماران در قالب طرح پزشک خانواده به مراکز درمانی معرفی شوند تمام هزینه‌های درمانی آنان رایگان است، اما برخی از مردم ترجیح میدهند به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند که این امر هزینه‌های زیادی برای آنان دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد:‌اگر بیماران سرطانی زیر نظر بیمه خدامت درمانی و طرح پزشک خانواده برای درمان اقدام کنند هزینه درمانی آنان رایگان میشود.
حیدری با بیان اینکه متخصص‌های لازم برای درمان سرطان را در استان داریم، اضافه کرد: در صورت ساخت مرکز ویژه بیماریهای سرطانی در کنار بیمارستان جدید بوشهر، 98 درصد مشکلات بیماران سرطانی استان حل میشود.
استاندار بوشهر نیز در این نشست بر کنترل برخی هزینه‌های غیر قانونی در بیماریهای مختلف تاکید کرد.
محمدحسین جهانبخش افزود: باید تلاش شود در صورتی بیماران استان برای درمان به خارج استان بروند که در حد ضرورت باشد.
وی تصریح کرد: بانک اطلاعات بیماران صعب العلاج استان که در دستگاه‌های مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و ... وجود دارد باید تکمیل شود.
مدیر کل بیمه خدمات درمانی استان بوشهر نیز گفت: باید راهی برای تامین منابع مالی درمان بیماران صعب العلاج پیدا شود چرا که هزینه درمان بسیاری از این بیماران تحمل‌ناپذیر است.
حسن ملکزاده افزود: مشکل دیگر این است که برخی داروهای مربوط به بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه نیست.
وی خواستار نظارت بر دستمزدهای زیرمیزی برخی از پزشکان در استان شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول