اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشتی و درمان دیلم:

612 بیمار دیابتی تحت پوشش کلینیک دیابت هستند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: هم اکنون تعداد 612 نفر بیمار دیابتی تحت پوشش کلینیک دیابت بوده که از این تعداد 440 نفر زن و 172 نفر مرد هستند.

612 بیمار دیابتی تحت پوشش کلینیک دیابت هستند
محمدباقر جبلی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه آزمایش HbA1c بهترین معیار و نشانه برای کنترل قند خون بیماران دیابتی است، اظهار داشت: آزمایش HbA1c آزمایشی است که متوسط قند خون فرد را طی سه ماه گذشته نشان می‌دهد و این آزمایش بهترین روش برای اندازه گیری قند خون بیمار در طول دوره زمانی سه ماهه است.
جبلی اضافه کرد: این تست بهترین راه برای دانستن تأثیر روش درمانی استفاده شده درطول زمان است که بهتر است هر سه ماه یکبار انجام شود.
معاون مرکز بهداشت شهرستان دیلم اظهار داشت: مقدار طبیعی HbA1c در هر فرد 6 میلی گرم در دسی لیتر بوده و در بیماران دیابتی هدف درمانی برای HbA1c کمتر از 7 میلی گرم در دسی لیتر است.
جبلی بیان داشت: این آزمایش همه روزه در مرکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع) انجام و روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته جواب‌دهی می‌شود.
جبلی ادامه داد: هم اکنون تعداد 612 نفر بیمار دیابتی تحت پوشش کلینیک دیابت بوده که از این تعداد 440 نفر زن و 172 نفر مرد هستند.
وی گفت: از بیماران تحت پوشش کلینیک، 584 نفر به دیابت نوع دو ، 26 نفر دیابت نوع یک و دو نفر مبتلا به دیابت حاملگی بوده که تحت مراقبت پزشک و کارشناس کلینیک، مشاوره و آموزش‌های تغذیه و درمانی به این بیماران ارائه میشود.
معاون مرکز بهداشت دیلم تصریح کرد: دیابت بیماری است که با افزایش میزان قند خون در اثر کمبود ترشح انسولین (دیابت نوع یک) و یا اختلال در فعالیت انسولین (دیابت نوع دو) بروز پیدا می کند. بیش از 90 در صد دیابتیها، به دیابت نوع دو گرفتار هستند.
وی افزود: از آنجا که شیوع دیابت نوع 2، در طی سال‌های اخیر افزایش بی رویه‌ای پیدا کرده و از طرف دیگر سن ابتلا به این نوع دیابت نسبت به دهه‌های قبل به مراتب کاهش یافته و به عبارت دیگر جوانان بیشتری به این نوع دیابت مبتلا میشوند، بنابراین شناسایی عوامل خطر دیابت به موجب  شناخت زودتر این بیماری و پیشگیری در مراحل اولیه و در نهایت جلوگیری از بروز عوارض دیابت میشود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول