اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

آمادگی صدور مجوز راهپیمایی پیرامون دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: فرماندار ارومیه آمادگی دارد برای برگزاری گردهمایی پیرامون دریاچه ارومیه مجوز صادر کند.

آمادگی صدور مجوز راهپیمایی پیرامون دریاچه ارومیه
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات شهید عطایی استاندار آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: مسئولان تشکل‌های مردمی تقاضا‌های خود برای برگزاری راهپیمایی، کنفرانس و میتینگ را به مراجع قانونی ارائه دهند زیرا بین مسئولان این آمادگی وجود دارد درخواست‌ها را بررسی کرده و مجوزهای مورد نیاز را برای شکل‌گیری تجمع‌های قانونی صادر کنند.
وی افزود: ماه جاری هیچ‌گونه تقاضای رسمی، از طرف هیچ‌کسی و هیچ نهاد شناخته‌شده‌ای به فرمانداری ارومیه واصل نشده است لذا هر کس از طریق پیام‌ کوتاه یا با تحریک شبکه‌های تلویزیونی به کف خیابان‌ها بیاید با برخورد قاطع مسئولان امنیتی روبه‌رو میشود از این‌رو معترضان و کسانی که اعلام راهپیمایی میکنند باید بدانند کشور قانون دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: شکل‌گیری بعضی تحرکات مانند شکستن شیشه بانکها و آتش زدن سطل زباله به عنوان اعتراض شایسته مردم متمدن ارومیه نیست از این ‌رو باید رسانه‌های جمعی به ویژه رادیو و تلویزیون نسبت به پخش مباحث کارشناسی و علمی برای کنترل اوضاع وارد شوند همچنین از طریق انعکاس عملکرد دولت برای آرام شدن فضای جامعه و رفع احساسات زودگذر و تندرو همت کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه این قبیل حوادث با مدیریت عالمانه قابل کنترل است، ادامه داد: اگر یک عده به‌دنبال ایجاد ناامنی باشند و با سر دادن شعارهای قومیتی ناامنی ایجاد کنند، دستگاه‌های امنیتی وظیفه خود را انجام میدهند به‌طوری که باور داریم با همکاری اصحاب مطبوعات، بحث‌های کف خیابان دوام نمییابد به‌ویژه این که عده‌ای شعارهای قومیتی نیز سر دادند.

* مردم در انتخاب نمایندگان خود دقت کنند
این مسئول با اشاره به نقش موثر نمایندگان مردم در رفع شدن مشکلات استان به ویژه بحران دریاچه ارومیه، تصریح کرد: مردم باید بدون توجه به احساسات قومی و خونی در ‌راستای انتخاب فرد شایسته اقدام کنند بنابراین افرادی با رای مردم به مجلس راه پیدا کنند که به عنوان یک چهره علمی موثر در کمیسیون‌های مختلف رییس و نائب رئیس شوند تا به‌‌دلیل عدم ناتوانی  ورود به مسائل ملی در مسائل جزئی دخالت نکنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تعدادی از نمایندگان در مجلس گفتند که آذریها از آذربایجان غربی به یک منطقه دیگر کوچ کنند، گفت: اگر نمایندگان مردم در مجلس به صورت قوی و با قدرت بیان بالا ظاهر شوند نمایندگان دیگر جرات به‌ زبان آوردن کلمه آذری و توهین به یک قشر را پیدا نمیکنند.
فتح‌الهی یادآور شد: با توجه به اینکه طرح دو فوریتی در زمان نامناسب و بدون حضور تعدادی از نمایندگان ما در مجلس مطرح شد، فوریت  آن حذف و برای سپری کردن مراحل عادی در کمیسیون تخصصی اقدام کردند از این ‌رو انتظار داریم وکلای ما به ‌‌طور جدی مراحل بررسی این موضوع را در کمیسیون تخصصی دنبال کنند تا هرچه سریع‌تر به صحن علنی مجلس وارد شود.

* در مجلس بیش از 250 میلیارد ریال برای نجات دریاچه ارومیه در نظر گرفته شد

این مسئول یادآور شد: در مجلس شورای اسلامی مبلغ 250 میلیارد ریال اعتبار برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه در نظر گرفته شد همچنین راه‌های مختلف بررسی و با پیش‌بینی اعتبار لازم به تصویب رسیده است که برای عملی شدن این طرح‌ها باید همه مسئولان و مردم همکاری کنند.
وی اضافه کرد: نیاز آبی دریاچه ارومیه 3 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب است درحالی که ذخایر آبی سدها، حدود یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب است پس حتی با انتقال همه آب‌های پشت سدها، به میزان بسیار اندکی ارتفاع دریاچه افزایش مییابد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سدهای ساخته شده فقط 5 تا 10 درصد سبب کاهش آب دریاچه ارومیه شده است، اظهار داشت: بسیاری بر این شبهه دامن میزنند عامل اصلی خشکی دریاچه ساخت آب‌بندها و سدها است ولی سدها فقط نقش کنترلی و مهار آب‌ها بر عهده دارند همچنین به این وسیله از هرز رفتن آب جلوگیری میشود.
دریاچه ارومیه در طول چند سال گذشته با شتاب فراوانی در معرض خشکی قرار گرفته است که در ماه جاری نیز برای اعتراض به وضع جاری دریاچه، عده‌ای از دوستداران محیط زیست و عده‌ای دیگر در اثر نفوذ تبلیغات دشمنان اعتراض‌های خیابانی شکل دادند.
انتهای پیام/خ10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول