اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با فارس:

استخراج 'سنگ اورانیوم' از دریاچه ارومیه توهم غربیهاست

خبرگزاری فارس: یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه استخراج 'سنگ اورانیوم' از دریاچه ارومیه توهم غرب درباره ایران است، تأکید کرد: غرب قصد دارد که با مرتبط کردن موضوع دریاچه ارومیه با مسائل هسته‌ای، از روند رو به رشد پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان جلوگیری کند.

استخراج 'سنگ اورانیوم' از دریاچه ارومیه توهم غربیهاست
سید علی آقازاده نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع دریاچه ارومیه و جوسازی رسانه‌های غربی در این باره گفت: موضوع دریاچه ارومیه مسئله‌ای زیست محیطی است، اما غرب مثل همیشه قصد دارد که موضوع را مسئله‌ای سیاسی جلوه دهد.

وی افزود: ‌برخی دوستان از روی دلسوزی مشکلات دریاچه ارومیه را مطرح و راهکارهایی برای حل آن ارائه کردند چرا که این دریاچه یکی از منابع طبیعی و ملی کشورمان است اما رسانه‌های غربی از این مسئله موضوعی سیاسی ساختند.

عضو کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرد: دریاچه ارومیه به لحاظ زیست محیطی برای ایران و منطقه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اگر این دریاچه خشک شود، قطعاً خسارات زیادی به منطقه وارد خواهد شد.

آقازاده با تأکید بر اینکه عزم مسئولان بر این نیست که دریاچه ارومیه خشک شود، تصریح کرد: دریاچه ارومیه در حال حاضر نیازمند توجه بیشتر مسئولان و حل مشکلات پیش‌رو است.

"دشمنان نظام از مشکلات و معضلات کنونی دریاچه ارومیه به عنوان یک شانتاژ تبلیغاتی و سیاسی استفاده کرده‌اند"، نکته دیگری بود که عضو کمیسیون امنیت ملی به آن اشاره کرد و اظهار داشت: غرب قصد دارد که با مرتبط کردن موضوع دریاچه ارومیه با مسائل هسته‌ای، از روند رو به رشد پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان جلوگیری کند.

وی در ادامه این گفت‌وگو به جوسازیهای رسانه‌های غربی و طرح مسائلی همچون وجود سنگ اورانیوم در دریاچه ارومیه اشاره کرده و گفت: درون دریاچه ارومیه اصولاً سنگ اورانیومی وجود ندارد که ایران بخواهد آنرا خشک کرده و اورانیوم دریاچه را استخراج کند؛ این دریاچه‌، دریاچه‌ای نمکی است و به لحاظ زمین‌شناسی و زیست‌شناسی اورانیومی در آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین تأکید کرد: دریاچه ارومیه در یک فرآیند طبیعی و بعضاً به لحاظ سدسازیها دچار خشکی شده و دولت مصمم است که مشکل دریاچه را حل کند.

آقازاده در پایان اظهار داشت: موضوع استخراج سنگ اورانیوم از دریاچه ارومیه توهم غرب در مورد ایران است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول