اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مردم آذربایجان فریب دشمن را نخواهند خورد؛

ذاکر:احیای دریاچه ارومیه پروژه‌ای چندهزارمیلیاردی و نیازمند زمان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس با تقبیح اقدامات دشمنان در تلاش برای ایجاد چالش امنیتی به بهانه موضوع دریاچه ارومیه، تأکید کرد:‌ مسئولان نظام برای احیای این دریاچه مصمم‌ هستند ولی این پروژه، پروژه‌ای چندهزار میلیاردی و زمان‌بر است.

ذاکر:احیای دریاچه ارومیه پروژه‌ای چندهزارمیلیاردی و نیازمند زمان است
سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: همانطور که مردم آذربایجان غربی همواره هوشمندی خود را در مقابل سناریوها و نقشه‌های دشمنان نشان دادند و در راه نظام اسلامی مبارزه کرده و خون دادند، امروز نیز همین راه را ادامه میدهند و اراده خود را تسلیم اراده بیگانگان نخواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه غفلت از بیگانگان تهاجم به خودی است، افزود: ملت آذربایجان نباید در قضیه احیای دریاچه ارومیه بهانه‌ای به دست دشمنان بدهد. چرا که این استان در طول این 33 سال فواید زیادی از انقلاب اسلامی دیده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نظام به ملت عشق و علاقه فراوانی دارد، گفت: دلایل، اسناد و نشانه‌های این عشق و علاقه نظام به مردم خود را در زندگی همه آحاد مردم نشان داده است لذا هیچ اقتضا و زمینه‌ای وجود ندارد که مردم ایران بخواهند فرصتی را برای دشمن فراهم کنند.

ذاکر خاطرنشان کرد: حساسیت مردم ایران در خصوص احیای دریاچه ارومیه به حق است و باید این موضوع پیگیری شود اما انسان نباید بلندگوی دشمن شود و اراده خود را مسخر دشمن کند  و زمانی که این اتفاق رخ داد و دشمن برای مردم برنامه‌ریزی کرد، باید نقطه بیداری، هوشیاری و دهن کجی به دشمنان کشور همین نقطه باشد.

وی اضافه کرد: در این نقطه باید دشمن را راند و اتحاد و انسجام ملی را حفظ کرد و با توجه به این مسئله مهم نباید اجازه داد که موضوع دریاچه به حاشیه برود چرا که این اقدامات نه تنها کمکی به احیای دریاچه ارومیه نخواهد کرد بلکه سبب خشک شدن آن نیز خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت همچنین ادامه داد: این افراد اگر واقعا نگران خشک شدن دریاچه ارومیه هستند و به همین علت دست به تبلیغات کورکورانه و تحریکآمیز میزند، بیاید مبالغ کلانی را برای احیای این دریاچه اختصاص دهند.

ذاکر با بیان اینکه دشمن تنها شعار داده و بدبینی ایجاد میکند، گفت: مسئولین استان و نمایندگان مجلس دغدغه فراوانی برای این موضوع دارند و امسال نیز 25 میلیارد تومان در بودجه به این بحث اختصاص دادند اما احیای دریاچه ارومیه یک پروژه عظیمی است و کار یک روز، یک ماه و یک سال نیست.

وی افزود: مردم ایران مطمئن باشند که نسبت به این موضوع بیتوجهی نشده است و شخص رئیس جمهور بارها از این دریاچه دیدن کرده است اما احیای این دریاچه پروژه چند هزار میلیاردی است که زمان نسبتا زیادی میبرد.

این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرد با تلاش در چارچوب قانون، مصالح ملی و منفعت دریاچه کمک خواهیم کرد تا انقلاب اسلامی دستاورد دیگری به نام احیای دریاچه ارومیه داشته باشد.

ذاکر همچنین با اشاره به شایعه پراکنی دشمنان مبنی بر استخراج اورانیوم از کف دریاچه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دشمنان ایجاد شبهه در همه چیز است و این بار نیز ایجاد شبهه در دریاچه ارومیه برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: بزرگترین دروغ دشمنان همین شایعه است که مطرح میکنند علت خشک شدن دریاچه برای استخراج اورانیوم است اما ملت باید با بیتفاوتی این شایعه‌ها را خنثی کند.

این نماینده ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه تنها برای ملت ایران نیست، گفت: این دریاچه یک تالاب بین‌المللی و یک زیستگاه حیات وحش است که متعلق به تمام دنیا است و اگر خشک شود عواقب سنگینی را برای تمام کشورهای دنیا دارد و این بهانه‌ها تنها برای افرادی است که آگاهی کمتری داشته و تحلیل‌های سیاسی و اراده ضعیفی دارند.

ذاکر در ادامه تاکید کرد: این شایعه پراکنیها برای این است که یک ناامنی و چالشی را برای انقلاب و نظام ایجاد کنند چرا که این حرف‌ها صحت ندارد و بیاساس است.

وی اضافه کرد: عشق و علاقه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به احیای دریاچه ارومیه بیشتر از همه ما است و من به عنوان خادم این ملت از مقام معظم رهبری درخواست میکنم تا یک ابلاغ ویژه‌ای به رئیس جمهور بفرمایند تا ایشان شخصا پیگیر این موضوع باشد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول