اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا:

7.5 درصد جمعیت نکا عضو کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)شهرستان نکا گفت: 7.5 درصد جمعیت نکا، عضو کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

7.5 درصد جمعیت نکا عضو کمیته امداد هستند
سید موسی عمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: شهرستان نکا دارای  110 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 3 هزار و 508 خانوار و 7 هزار و 280 نفر زیر پوشش این نهاد قرار دارند.
وی بیان داشت: این تعداد از افراد زیر پوشش از تمام خدمات حمایتی در بخش اشتغال و توانمند سازی، بخش مسکن و خدمات عمرانی، فرهنگی و آموزش، بیمه و خدمات درمانی، پرداخت مستمری،  وام و سایر خدمات این نهاد بهر‌ه‌مند هستند.
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان نکا در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بخش‌های مختلف این نهاد در نکا، خاطرنشان کرد: در بخش جهیزیه در سال جاری، 50 نفر از نوعروسان، جهیزیه دریافت کردند که به ازای هر نفر مبلغ 10 میلیون ریال جهیزیه به آنان اهدا شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا درباره ایتام زیر پوشش این نهاد گفت: در حال حاضر 290 نفر یتیم زیر پوشش این نهاد هستند که این تعداد دارای یک هزار و 37 حامی هستند و در واقع، حامیان سرپرستی این بچه‌ها را برعهده دارند و به‌طور متوسط ماهانه 120 میلیون ریال به حساب ایتام واریز می‌کنند که در این طرح چشمان بسیاری از ایتام همچنان به دستان پرمهر و محبت حامیان و خیرین دوخته شده است.
عمادی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مختلف در ماه مبارک رمضان بیان داشت: در مجموع در ماه مبارک رمضان، پنج طرح شامل طرح مفتاح الجنه، طرح همیان مولا، طرح شفا، طرح محسنین و طرح کوثر در این شهرستان عملیاتی شد.
وی درباره هر یک از طرح‌ها گفت: طرح مفتاح الجنه از جمله طرح‌هایی است که در این طرح با حضور مسئولان و خیرین شهر به دیدار خانواده‌ها می‌رویم تا به صورت عینی مشکلات خانواده‌ها، بررسی و همان جا نسبت به رفع مشکل خانواده اقدام میشود.
این مسئول اضافه کرد: در ماه مبارک امسال با حضور مسئولان و خیرین به دیدار خانواده‌ها رفتیم و مشکلات خانواده‌ها را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کردیم و حدود 300 میلیون ریال از سوی مسئولان و خیرین تعهد کمک به خانواده‌ها انجام شد که بخش زیادی از آن هم تا به حال وصول شد.
عمادی ادامه داد: از جمله طرح دیگری که در دست اقدام است طرح همیان مولا است که در این طرح 700 کیسه همیان مولا در بین بازاریان، اصناف، کسبه و شرکت‌ها توزیع شد و از نیمه دوم ماه مبارک رمضان کیسه‌ها جمع‌آوری و به‌صورت سبد کالا جمع‌بندی و در اختیار خانواده‌ها قرار می گیرد.
رئیس کمیته امداد شهرستان نکا طرح شفا را از دیگر این طرح‌ها عنوان کرد که در این طرح بیماران بسیاری هستند که هزینه گزاف درمان، خانواده‌ها را از پای در آورده، با شناسنامه‌هایی که از سوی این نهاد برای خانواده‌ها  صادر می‌شود و در اختیار خیرین قرار می‌گیرد، مورد مساعدت قرار می‌گیرند.
عمادی طرح محسنین را برای کمکرسانی به افراد سالمند دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح افراد سالمند به علت کهولت سن و داشتن عائله زیاد و بعضاً هم دانش‌آموز و یا دانشجو قادر به تامین معاش زندگی نیستند که خیرین خانواده را زیر پوشش مالی قرار می‌دهند.
وی متذکر شد: در طرح کوثر نیز  بسیاری از خانواده‌ها هستند که در تامین جهیزیه فرزندانشان مشکل دارند شناسنامه این خانواده‌ها هم در اختیار خیرین قرار می‌گیرد تا به نوعی در تامین جهیزیه به خانواده ها کمک شود .
این مسئول در پایان از توزیع 300  سبد کالا در بین ایتام زیر پوشش این نهاد مقدس خبر داد و اذعان داشت: این تعداد سبد کالا نیز با هماهنگی انجام شده در بین مددجویان در طول ماه مبارک رمضان توزیع شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول