اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد مهریز:

20 درصد مهریزی‌ها زیرپوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز گفت: در حال حاضر 20 درصد از خانوارهای مهریزی زیر پوشش کمیته امداد هستند.

20 درصد مهریزی‌ها زیرپوشش کمیته امداد هستند
سیدرضا مروستی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز اظهار داشت: 20 درصد خانوارهای مهریزی در قالب طرح‌های مددجویی از قبیل ایتام، بی‌سرپرستان، از کار افتادگان، سالمندان، بیماران و ... مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی افزود: در مدت پنج ماه ابتدای سال جاری، به یک‌هزار و 299 خانوار از مددجویان عادی با تعداد نفرات 3 هزار و 100 نفر به مبلغ یک میلیارد و 524 میلیون ریال مستمری نقدی پرداخت شده است.
مروستی‌زاده با اشاره به طرح حمایت از سالمندان نیازمند بالای 60 سال سن روستایی و عشایری که عمر خود را در راه تولید سپری کرده اما از هیچ حمایت بیمه‌ای برخوردار نبوده‌اند، عنوان کرد: این طرح با عنوان طرح شهید رجایی از سال 64 مورد تصویب قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر‌اساس این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون حمایت از مددجویان سالمند در مهریز به یک‌هزار و 43 خانوار با تعداد نفرات یک‌هزار و 633 نفر با پرداخت مستمری به مبلغ یک میلیارد و 802 میلیون ریال اجرا شده است.
مروستی‌زاده بیان کرد: در مجموع در طرح مددجویی و شهید رجایی 2 هزار و 342 خانوار و 4 هزار و 733 نفر زیر پوشش کمیته امداد شهرستان مهریز هستند که این تعداد حدود 20 درصد از خانوارهای شهرستان مهریز و 11 درصد از نفرات این شهرستان را شامل می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین پرداخت کمک‌های مردمی و بلاعوض به خانواده‌های زیرپوشش و غیر زیرپوشش به تعداد 47 مورد به مبلغ 63 میلیون ریال از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری بوده است.
مروستی‌زاده خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهریز به منظور گشایش مشکلات کاری و زندگی مردم نیازمند در حد توان و امکانات خود اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه می‌کند که در سال جاری 163 فقره وام قرض‌الحسنه 5 میلیون ریالی به مددجویان زیر پوشش و موردی به مبلغ 815 میلیون ریال پرداخت شد.
وی گفت: در راستای سلامت نیازمندان، این نهاد برای اجرای دقیق و کامل بیمه خدمات درمانی اقشار نیازمند با توجه به مطالعات گسترده و جامع، طرح بیمه درمان مبتنی بر پزشک خانواده به عنوان نظام بیمه‌ای و برتر با بهره‌جویی کامل از سیستم رایانه‌ای و پیشرفته با هدف تامین موجبات و امکانات بیمه خدمات درمانی اقشار نیازمند را به مرحله اجرا در آورد.
مروستی‌زاده عنوان کرد: در این راستا با صدور کارت درمانی برای یک‌هزار و 670 نفر از مددجویان شهری و پرداخت هزینه‌های درمانی آنها از قبیل بستری، ویزیت، فرانشیز و ... با هزینه‌ای بالغ بر 94 میلیون و 300 هزار ریال اقدام لازم صورت گرفته است.
سرپرست کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) مهریز اظهار داشت: امور فرهنگی نیز یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های کمیته امداد را تشکیل می‌دهد و رسالت مهمی است که این نهاد در مورد افراد مورد حمایت و در کنار سایر خدمات خود بر عهده دارد و در این زمینه این شهرستان حمایت از 430 دانش‌آموز و 110 دانشجو را بر عهده دارد و پرداخت هزینه‌های آنها از قبیل هزینه‌های تحصیلی، ایاب و ذهاب،پوشاک، شرکت در اردوهای منطقه‌ای و سراسری و تشکیل کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی چهره به چهره و گروهی را با صرف مبلغ 507 میلیون ریال انجام داده است.
وی ادامه داد: در زمینه استفاده از خیرین و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد شهرستان مهریز با نصب 9هزار و 924 عدد صندوق صدقات و جمع‌آوری کل کمک‌های مردمی از قبیل وجوه امانی، صدقات، کمک‌های مردمی خاص، اطعام و افطار، کفاره، ایتام و ... به مبلغ یک میلیارد ریال، گامی بزرگ را برای اجرای خوب هدایای مردمی برداشته است.
مروستی‌زاده همچنین با اشاره به سنت خوب ازدواج و مساعدت کمیته امداد در این زمینه بیان کرد: در این زمینه به 28 نفر از مزدوجان زیر پوشش جهیزیه و هدیه ازدواج به صورت بلاعوض به ارزش 170میلیون ریال اهدا شد.
وی افزود: توانمندسازی مددجویان مورد حمایت یکی از اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات این نهاد است که برای اجرای آن تاکنون 830 مورد طرح خودکفایی فعال در زمینه‌های مختلف برای نیازمندان شهرستان ایجاد شده است.
مروستی‌زاده خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز 27 طرح با پرداخت وام اشتغال به مبلغ 2 میلیارد و 643 میلیون و 950 هزار ریال ایجاد شد که یکی از نتایج کار تولید فرش توسط مددجویان به تعداد 21 تخته و متراژ 138 متر بود که از این طریق مبلغ 176 میلیون و 100 هزار ریال سود عاید مددجویان شد.
وی در مورد کمک خاص به ایتام نیز جذب 566 حامی و خیر طرح اکرام برای حمایت از 140 نفر از ایتام زیرپوشش و واریز مبلغ 154 میلیون و 740 هزارریال به حساب آنها را از فعالیت‌های ارزشمند این نهاد برشمرد.
مروستی‌زاده اظهار داشت: همچنین برای کاهش سوء تغذیه کودکان زیر شش سال نیز طرح مداخله‌ای سوء تغذیه با اهدای 80 میلیون ریال سبد غذایی به 80 نفر از نونهالان اجرا شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول