اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز عید فطر انجام می‌شود؛

برگزاری جشن گلریزان کمیته امداد در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: جشن گلریزان امداد در استان زنجان به مناسبت عید سعید فطر برگزار می‌شود.

برگزاری جشن گلریزان کمیته امداد در زنجان
حسن موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نخستین جشن گلریزان در روز عید فطر توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان عید فطر امسال برگزار می‌شود.
وی خاطر‌نشان کرد: هدف از برگزاری جشن گلریزان که به همت مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان صورت می‌گیرد، آزاد سازی زندانیان جرایم غیر‌عمد است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تاکید کرد: این جشن به منظور آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد صورت می‌گیرد و به هیچ وجه برای زندانیانی که به صورت عمد در زندان‌ها به سر می‌برند جشن گلریزان برگزار نمی‌شود.
وی یادآور شد: جشن گلریزان امداد در محل خانه انفاق، احسان و نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برگزار می‌شود.
موسوی تصریح کرد: این خانه در یک محله پرتردد شهر زنجان است و خیران و مردم استان زنجان به منظور کمک به زندانیان می‌توانند، کمک‌های نقدی خود را به مسئولان حاضر در این محل تحویل دهند.
وی تاکید کرد: جمع‌آوری کمک برای زندانیان جرایم غیر عمد در استان زنجان مجزا از جمع‌آوری زکات فطره است و این کمک‌ها به صورت جداگانه در صندوق‌های جداگانه انجام می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اذعان داشت: همچنین در خانه انفاق، احسان و نیکوکاری زکات فطره شهروندان نیز جمع‌آوری می شود.
وی در ادامه همچنین از برپایی 20 پایگاه ثابت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها به صورت ویژه از صبح روز عید فطر تا پایان روز عید به منظور جمع‌آوری زکات فطره دایر هستند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین از تعبیه بیش از 500 صندوق در میادین اصلی شهر و محل‌های برگزاری نماز عید فطر خبر داد و گفت: صندوق های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به تناسب جمعیت در هر سطح استان توزیع می شود.
کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از آغاز ماه مبارک رمضان طرح‌های مختلفی را به منظور کمک به مددجویان زیر پوشش این نهاد انجام داده است که طرح مفتاح‌الجنة یکی از طرح‌های این نهاد بوده و در قالب این طرح مسئولان استانی با حضور در محل زندگی مددجویان از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده و اقدام به برطرف کردن مشکلات آنها می‌کردند.
دومین طرح صورت گرفته توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان طرح اطعام و افطاری بود که در طول این طرح نیز ضیافت افطاری برای مددجویان این نهاد برگزار می‌شد.
سومین طرح امداد طرح اکرام ایتام بود که در قالب این طرح خیران و حامیان اقدام به سرپرستی گرفتن کودکان زیر پوشش این نهاد می‌کردند، که بنا به اعلام مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه 2 زنجان در شب‌های قدر تعداد 118 حامی به پایگاه‌های امداد مراجعه کرده و 181 یتیم را در قالب طرح اکرام ایتام تحت سرپرستی خود قرار داده‌اند.
چهارمین طرح انجام شده توسط این نهاد اجرای طرح کوثر بود که این طرح نیز به منظور جمع‌آوری کمک‌های خیران برای تامین هزینه ازدواج نوعروسان زیر پوشش این نهاد صورت گرفت.
پنجمین طرحی که به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان صورت گرفت طرح شفا بود، نحوه اجرای طرح شفا به این صورت است که در این طرح هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج توسط خیران و نیکوکاران تامین می‌شد.
در روز قدس نیز پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای امداد به مردم مسلمان فلسطین در در میعادگاه‌های نماز جمعه و در مسیرهای راهپیمایی انجام شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول