اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

آموزش 677 هنر آموز در روستاهای زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در روستاهای استان زنجان 677 هنر آموز مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

آموزش 677 هنر آموز در روستاهای زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی نقی‌زاده شامگاه یکشنبه در جلسه عمران روستایی استانداری زنجان اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی به منظور مهارت آموزی روستاییان در رشته‌های مختلف انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف از قبیل گلیم‌بافی، قلاب‌بافی و سرمه‌دوزی برگزار شده است.
مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به مرمت آثار تاریخی مختلف در استان زنجان توسط میراث فرهنگی ادامه داد: در همین راستا آثار مختلفی از قبیل امامزاده‌های استان مرمت شده‌اند.
وی با بیان اینکه مرمت امامزاده عبدالخیر با اعتبار مشخص انجام شده است، ادامه داد: در همین راستا حمام تاریخی شهرستان ایجرود نیز در حال مرمت است.
نقی‌زاده با بیان اینکه مرمت حمام تاریخی از سال گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: امسال نیز کار مرمت این حمام در حال انجام است.
وی همچنین با اشاره به مرمت روستای جوقین که کار مرمت این حمام روستا نیز از سال گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: مرمت امامزاده اسدالله در شهرستان خدابنده و امامزاده محمد ماهوری در روستای شیت شهرستان طارم از دیگر اقداماتی است که توسط میراث فرهنگی استان زنجان انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: مرمت بقعه امامزاده محمد باقر نیز در سال گذشته توسط میراث فرهنگی استان زنجان انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پژوهش و اکتشاف باستان‌شناسی توسط میراث فرهنگی استان زنجان ادامه داد: انجام عملیات تجهیز و ساماندهی سایت پژوهشی معدن نمک چهره آباد در ماهنشان از اقداماتی است که توسط میراث فرهنگی استان زنجان صورت گرفته است.
نقی‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری توسط میراث فرهنگی استان زنجان ادامه داد: انجام طرح گردشگری داش‌کسن در شهرستان ابهر از جمله اقداماتی است توسط میراث فرهنگی استان زنجان صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: در بسیاری از امامزاده‌ها و اماکن تاریخی دیگر روستاهای شهرستان‌های مختلف طرح گردشگری انجام شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: در سال گذشته و سال‌جاری تعداد مجوزهای صادره از سوی این سازمان 480 فقره بوده است.
وی یادآور شد: از هنر آموز‌های معرفی شده 21 نفر بیمه شده‌اند، که از این تعداد از جمعیت روستایی استان بوده‌اند.
نقی‌زاده همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه فعالیت‌های غیر مجاز یادآور شد: جلوگیری از تجاوز به آثار تاریخی در سال‌جاری هفت مورد بوده است.
وی همچنین با اشاره به جلوگیری از حفاری‌ها و ساخت‌های غیر مجاز در استان زنجان ادامه داد: اقدامات لازم در این زمینه نیز انجام شده و از ابتدای سال‌جاری چند مورد حفاری و ساخت‌های غیر مجاز در استان کشف شده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول