اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال تحصیلی انجام می‌شود؛

هوشمندسازی 300 مدرسه در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 300 مدرسه در سیستان و بلوچستان هوشمندسازی می‌شود.

هوشمندسازی 300 مدرسه در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، غلامرضا محمدقاسمی صبح امروز در جلسه گردهمایی رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان در خانه معلم اظهار داشت: با همیاری و همکاری استانداری سیستان و بلوچستان 300 مدرسه در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه همزمان با آغاز سال تحصیلی هوشمندسازی  که از آن پس تمامی امور در مدارس توسط رایانه و به صورت اینترنتی انجام و اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند با در اختیار داشتن کد رهگیری از سایت مدرسه،  وضعیت درسی و تحصیلی فرزند خود را در طول سال رصد و پیگیری کنند.
وی از کسب رتبه نخست استان در ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموختگان در سطح کشور خبر داد و افزود: 93 درصد از ثبت‌نام‌ها به صورت الکترونیکی انجام شده و با تلاش مستمر افتخارات کاری که بر اثر مشارکت و همت همه همکاران به دست آمده برای همه خوشایند و لذت بخش است و در ادامه  فعالیت‌ها چنانچه در مدارسی از استان ترافیک ثبت نام احساس شود، تیم بررسی برای رفع هر چه سریع‌تر مشکل به آن مناطق اعزام تا هر کس در محدوده سکونت خود مطابق مقررات تعریف شده ثبت‌نام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امسال به عنوان سال سازماندهی، ساماندهی نیروی انسانی، فضای آموزشی، امور مالی و تخصصی کردن سطح تدریس نامگذاری شده، خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های محوری تا کنون در این راستا صورت گرفته است.
محمدقاسمی از ساماندهی 95 درصد نیروی انسانی و برنامه‌ریزی کلاس‌های درسی  در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: ساماندهی مطابق برنامه‌ به اتمام رسیده و نیروهای مازاد و فضاهای خالی شناسایی و اکنون اکثر مدارس استان یک شیفته هستند فقط در برخی نقاط که کمبود فضای آموزشی وجود داشته هنوز مدارس به صورت دو شیفته اداره می‌شوند.
وی ادامه داد: در ساماندهی امور مالی با تفویض اختیاری که به استان‌ها داده شد پرداخت‌ها همه انجام شده و تا آغاز سال تحصیلی دیگر هیچ بدهی وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تخصصی کردن، کیفی شدن و ارتقای سطح علمی در تدریس را از اساسی‌ترین محورهای نظام آموزشی عنوان کرد و افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های گسترده و جامعی در حال انجام است.
محمدقاسمی در زمینه تعطیلی مدارس روز پنجشنبه گفت: برای مدارس ابتدایی چه یک شیفت و دو شیفت تعطیلی اجباری و ساعات کار روز پنجشنبه به روزهای دیگر هفته انتقال می‌یابد.
وی به مصوبه 846 شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: مدارس راهنمایی، دبیرستان‌ها، هنرستان‌ها، مدارس شبانه‌روزی، تیزهوشان، مدارس نمونه، شاهد، ایثارگران و مدارس خاص که تک شیفت هستند با توجه به کاهش ساعات آموزشی هفتگی روز پنجشنبه تعطیل و پنجره‌های خالی و اوقات فراغت و بیکاری در طول هفته به روز پنجشنبه انتقال می‌یابد تا دانش‌آموزان بتوانند با طیب خاطر این روز را در کنار خانواده‌هایشان به انجام امور بپردازند.
‌مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: مدارس عادی می‌توانند با هماهنگی و مشورت انجمن اولیا و مربیان، مدیر مدرسه و نظر مساعد اداره منطقه برای ساعات تعطیلی در پنجشنبه برنامه‌ریزی کنند.
‌محمدقاسمی بیان کرد: با بررسی‌های علمی و کارشناسی انجام شده در بحث ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس خاص، با یک حرکت انقلابی توانستیم 3 هزار و 500 صندلی خالی از فضاهای بدون استفاده در سطح استان را شناسایی و برای استفاده در سال جدید وارد مدار تحصیلی کنیم که این امر رضایت دانش‌آموزان و اولیا را به دنبال داشته است.
وی از رایگان شدن انشعاب آب و برق مدارس دولتی با توجه به ماده 112 ‌قانون بودجه سال 90 خبر داد و از مردم خواست تا چنانچه تخلفی در این زمینه مشاهده کردند موارد را به بازرسی سازمان آموزش و پرورش اطلاع‌ دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بازنشستگی قبل از موعد برای بانوان را 25 سال اعلام کرد و افزود: این امر با پرداخت 25 روز حقوق مطابق قانون قبلی قابل اجرا است.
محمد قاسمی‌ از اجرای ادامه طرح مجتمع‌های آموزشی و  راه‌اندازی 184 ‌مجتمع‌ شهری‌ در ‌ادامه اجرای 427 مجتمع روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: روندکار در این زمینه نیز در حال پیگیری و انجام است.
وی از توزیع کتاب رایگان همانند سال‌های قبل در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در این زمینه‌ 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای کتب درسی پرداخت شده که تا‌ 31 شهریور امسال، توزیع کتاب جدید‌التألیف در تمام مدارس سطح استان به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول