اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهداشت صنعت نفت درخواست کرد:

تحقق وعده 5 پلی‌کلینیک تخصصی در اهواز

خبرگزاری فارس: رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت اهواز خواستار حل موانع اجرایی و دستور اکید وزیرنفت برای ساخت پنج پلی‌کلینیک تخصصی پزشکی در اهواز شد.

تحقق وعده 5 پلی‌کلینیک تخصصی در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد کلانتری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز پزشک، اظهار داشت: احداث و تجهیز این تعداد پلی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی از حدود پنج سال قبل در دستور کار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت قرار گرفت، اما به دلایل گوناگون با تاخیر رو به رو شد.
وی چالش‌های پیش رو در این زمینه را تامین زمین مناسب در پنج منطقه شهر اهواز، مسئله تامین بودجه و اعتبار و.... عنوان کرد و گفت: احداث پلی کلینیک‌های تخصصی خواست مردمی است و با توجه به نیاز مردم منطقه به امکانات درمانی بیشتر، از وزیر نفت درخواست می‌کنیم با دستور اکید و سریع خود این مشک را حل کنند.
کلانتری اعتبار اولیه مورد نیاز برای اجرای هر پلی کلینیک را در هنگام تصویب در سال 85 یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به تاخیر پیش آمده در این طرح، قطعا اکنون نیاز به اعتبارات بیشتری است.
عضو هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شمار مراجعه کنندگان به کلینیک‌های موجود در بیمارستان نفت را هم اکنون سالانه بالغ بر 280 هزار نفر عنوان کرد و اظهارداشت: با احداث این تعداد پلی کلینیک، از شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان بزرگ نفت اهواز کاسته و این بیمارستان روی فعالیت‌های فوق تخصصی متمرکز خواهد شد.
به گفته وی، در طرح ساخت هر پلی کلینیک 3 هزار متر مربع زیربنای مفید پیش بینی شده است و در آن بخش‌های مختلف اورژانس، پزشکان تخصصی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، واحدهای آزمایشگاهی و رادیولوژی، بهداشت و طب صنعتی و بهداشت روان مدنظر قرار دارد.
کلانتری تصریح کرد: به جز شهرهایی مانند اهواز، آبادان، امیدیه، گچساران، مسجدسلیمان و ماهشهر که بیمارستان نفت در آنها وجود دارد، بخش بهداشت و درمان صنعت نفت در خوزستان هشت شهر دیگر را به طور مستقیم نیز زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی خود دارد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در بخش دیگری از این نشست خبری به ارائه آمارهایی از چند بخش مهم بیمارستان بزرگ نفت در مرکز خوزستان پرداخت و افزود: در طول سال‌های 84 تا 89، یک میلیون و 214 هزار و 786 نفر شاغل شرکتی، 330 هزار و 919 نفر بازنشسته شرکت نفت و 10 هزار و 200نفر خصوصی در این بیمارستان مورد معاینه قرار گرفتند.
وی سطح خدمات تشخیصی و درمانی در بیمارستان نفت اهواز را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: این مرکز بزرگ درمانی کمترین شکایت را از سازمان نظام پزشکی و بیشترین موفقیت را در اعمال جراحی طی سال‌های اخیر داشته است.
به گفته این مقام مسئول، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بیمارستان نفت را مکلف کرده است که به بیماران غیر شرکت نفتی نیز خدمات خود را ارائه دهد که طبق تعرفه‌های نظام پزشکی هزینه آن دریافت می‌شود.
کلانتری بخش جراحی قلب بیمارستان نفت را نخستین بخش این نوع جراحی در بیمارستان‌های غیردولتی خوزستان دانست که در سال 84 تاسیس شده و بیان کرد: در سال‌های 84 تا 89 تعداد 579 جراحی قلب برای بیماران شرکت نفتی، 271 مورد برای بازنشستگان نفت و 623 عمل جراحی قلب روی بیماران خصوصی در این بیمارستان انجام شده است.
وی با اشاره به نوسازی بخش‌هایی از بیمارستان و به روز کردن تجهیزات تشخیصی و درمانی نظیر سی.تی.اسکن، آنژیوگرافی، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی و...، خاطرنشان کرد: همه این اقدامات از محل درآمد حاصل از معاینه و درمان بیماران بخش خصوصی غیر شرکت نفتی تامین و هزینه شده است.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از راه اندازی سامانه نوبت دهی در دو بخش داخلی و چشم بیمارستان نفت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: استقرار این سامانه در کاهش زمان حضور بیماران در کلینیک‌ها و تسریع در نوبت دهی بسیار موثر است.
به گفته کلانتری، در حال حاضر نوبت دهی به بیماران شرکت نفتی مراجعه کننده به بیمارستان نفت اهواز به روز است و برای مراجعان خصوصی (آزاد) حداکثر چهار روزه است.
سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هم اکنون شش بیمارستان در سطح مناطق نفت خیز جنوب شامل اهواز، مسجدسلیمان، امیدیه، گچساران، آبادان و ماهشهر زیر پوشش دارد که بیمارستان 350 تختخوابی نفت اهواز بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین مجموعه‌های درمانی و تشخیصی در جنوب غرب کشور است. ارائه خدمات به بیماران شرکت نفت به طور 100 درصد رایگان و بدون سقف است.
براساس این گزارش، علاوه بر پلی‌کلینک‌های مذکور ساخت بیمارستان توسط وزارت نفت در شهرهای مسجدسلیمان، امیدیه و گچساران مربوط به مصوبه سفر دولت به استان خوزستان نیز همچنان متوقف مانده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول