اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/حاشیه‌های یک افتتاح پروژه در مازندران/

پلیکلینیک آمل مرکزی فقط با یک متخصص

خبرگزاری فارس: مرکز پلیکلینیک تامین ‌اجتماعی شهرستان آمل صبح امروز در حالی افتتاح شد که پنج سال از زمان آغاز عملیات اجرایی آن میگذرد و با وجود بهره‌برداری از آن نیروی متخصص برای این مجموعه جذب نشده است.

پلیکلینیک آمل مرکزی فقط با یک متخصص
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، در چهارمین روز از هفته دولت در حالی که بهره‌برداری از مرکز پلیکلینک آمل دو روز پیش از زمان افتتاحیه اعلام شد که پیش از این در لیست افتتاحیه‌های این هفته قرار نداشت.
پلیکلینیک آمل در بلوار طالقانی این شهر که حدود دو سال از زمان اتمام عملیات اجرایی آن میگذرد در ماه‌های گذشته تجهیز شده بود.
 
* طولانی شدن پروژه به دلیل سرما
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه احداث پلیکلینیک شهرستان آمل از سال 85 آغاز شده، اظهار داشت: این پروژه قرار بود در طی 18 ماه ساخته شود، اما به دلیل سرمای هوا در این سال و سال بعد با مشکل تامین سیمان مواجه شدیم.
محمد خورشیدی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این مجموعه سه میلیارد تومان اعتبار صرف شده، متذکر شد: برای جذب نیروهای متخصص در این مجموعه مکاتباتی کرده‌ایم.
 
* مرکزی تنها با یک متخصص
به گفته وی پلیکلینیک آمل ردیف‌های تخصصی ندارد و دراین مرکز تنها یک متخصص اطفال وجود دارد.
خورشیدی با اشاره به اینکه درخواست شده که برای این مجموعه چارت تشکیلاتی در نظر گرفته شود، بیان داشت: این مجموعه تنها میتواند سه متخصص داشته باشد که فعلاً فقط یک متخصص اطفال مشغول به کار است.
وی ادامه داد: با وجود بیمه شده 150هزار نفری در شهرستان آمل این میزان نیرو در حوزه تخصصی کافی نیست و هنوز باید بیماران به شهرستان قائمشهر اعزام شوند.
 
* درمانگاه در حال ساخت مصوبه سفر شد
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در مرداد ماه سال 85 ساخت مرکز درمانی در زمین فعلی این پلیکلینیک در شهرستان آمل آغاز شده بود، گفت: آقایان این درمانگاه را که ردیف اعتباری آن تعیین شده بود و در حال ساخت بود را در مصوبه سفر قرار دادند.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا تصریح کرد: چون آمل به دلیل داشتن مراکز درمانی وضعیت مناسبی ندارد و برای شهرهای غرب مازندران به صورت مرکزیت مورد استفاده قرار میگیرد انتظار داشتیم مرکز دیگری برای مصوبه سفر در نظر گرفته شود.
وی افزود: در حال حاضر نیز که این مجموعه ساخته شده انتظار داریم امکانات آن افزایش پیدا کند تا دیگر نیازی به حضور بیماران آملی در شهرهای دیگر نباشد.
 
* پلیکلینیک آمل ردیف استخدامی ندارد
در حالی پلیکلینیک شهرستان آمل به بهره‌برداری رسید که به گفته مدیر درمان تامین ‌اجتماعی این مجموعه هنوز مجوز استخدام و جذب نیروی متخصص را ندارد و سازمان تامین ‌اجتماعی از این پس باید اقدام به صدور مجوز استخدام نیرو بگیرد.
تاخیر پنج ساله در زمان ساخت، تاخیر دو ساله تا تجهیز و بهره‌برداری بدون داشتن نیروی متخصص از مهم‌ترین سوالاتی است که در این پروژه مورد توجه و تامل بود.
بهره‌برداران از این مجموعه در حالی اقدام به برگزاری مراسم افتتاحیه و آغاز به کار این مجموعه کردند که به دلیل نبود نیروی متخصص به نظر میرسد نتوان امیدوار بود که درهای این مرکز به روی مردم گشوده شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول