اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه شهرکرد:

تأمین سلامت روانی دانشجویان دانشگاه‌ها را اسلامی می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد گفت: اسلامی شدن دانشگاه تنها در صورت برخورداری دانشجویان از سلامت روانی محقق میشود.

تأمین سلامت روانی دانشجویان دانشگاه‌ها را اسلامی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد شایان‌نژاد بعد از ظهر امروز در بیستمین گردهمایی مسئولان مراکز مشاوره دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: بهره‌مندی دانشجویان از خدمات راهنمایی و مشاوره در مراکز دانشگاهی زمینه رشد همه‌جانبه آنان را در جامعه فراهم میکند.
وی از دانشگاه به عنوان یک مجموعه عظیم علمی و فرهنگی در راستای دستیابی به اهداف متعالی جامعه نام برد و گفت: ارتقای سطح سلامت جامعه باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان قرار بگیرد چراکه توسعه، رشد و پیشرفت جامعه در گرو سلامت آحاد جامعه است.
شایان‌نژاد خاطرنشان کرد: برخورداری از سلامت روحی و روانی آحاد مختلف جامعه از مولفه‌های موثر در تحقق جامعه سالم است.
معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد بر ضرورت اسلامی شدن بیش از پیش دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: حرکت به سمت اسلامی شدن دانشگاه تنها در صورت برخورداری دانشجویان از سلامت روانی محقق میشود.
وی با اشاره به نقش سازنده دین‌درمانی در مرتفع کردن مشکلات فردی و اجتماعی آحاد جامعه گفت: تجهیز شدن مراکز مشاوره‌ای به سلاح دین مطلوب‌ترین راهکار در راستای مرتفع کردن مشکلات فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه است.
شایان‌نژاد دوری از عوامل تنش‌زا روزمره را از مهم‌ترین آثار سازنده دین‌درمانی از سوی مراکز مشاوره برشمرد و افزود: اعتقاد به هدفمند بودن زندگی، افزایش امید به زندگی و فراهم شدن بیش از پیش سلامت روان از دیگر آثار سازنده دین‌درمانی به شمار میرود.
وی با بیان اینکه تقویت باورهای دینی در ارتقای مثبت‌اندیشی افراد جامعه نقش مهمی را ایفا میکند، گفت: بدون تردید مثبت‌اندیشی نسبت به جهان پیرامون منجر به افزایش توانمندیهای مقابله‌ای افراد با مشکلات و کاهش بیماریهای روحی میشود.
بیستمین گردهمایی مسئولان مراکز مشاوره دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول