اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان جم:

جامعه اسلامی ما نیاز به ترویج فرهنگ شهادت دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان جم گفت: امروز جامعه اسلامی ما بار دیگر نیاز مبرم به ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت دارد.

جامعه اسلامی ما نیاز به ترویج فرهنگ شهادت دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام محمد گنجی بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای روستای قلعه شهرستان جم اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در مسیر رشد و بالندگی قرار دارد و روز به روز شاهد عزت و اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی هستیم.
وی افزود: دوران دفاع مقدس از دوران مهم و تعیین‌کننده در تاریخ انقلاب اسلامی است و مقاومت و پایداری و رشادت رزمندگان اسلام در برابر دشمن بعثی و حامیانش در واقع، موجبات عزت و سربلندی امروز را فراهم کرده است.
امام جمعه جم در ادامه با اشاره به موفقیت مسلمانان در سرنگونی دیکتاتورها خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی کشورهای مسلمان به برکت خون شهدای گرانقدری است که برای سربلندی اسلام جان خود را ایثار کردند.
گنجی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر شاهد موفقیت مردم مسلمان و مومن کشورهای اسلامی در برابر دیکتاتورها هستیم و بدون تردید این موفقیت‌ها با تاسی از انقلاب اسلامی ایران محقق شده است.
وی با بیان اینکه لحظه شهادت از بالاترین نیکیها است افزود: خداوند بهترین مراتب را برای شهید قرار داده و منزلت شهدا نزد پروردگار بسیار بالاست.
گنجی ادامه داد: شهدای ولامقام نیاز به برگزاری این یادواره‌ها ندارند بلکه این جامعه است که برای عطراگین شدن و زنده شدن نیاز به عطر حضور شهدا و یاد و نام آنها دارد.
امام جمعه جم بیان داشت: برگزاری یادواره شهدا در واقع تجلیل از فرهنگ شهادت و ایثار است و امروز جامعه اسلامی ما بار دیگر نیاز مبرم به ترویج این فرهنگ غنی دارد.
گنجی اذعان داشت: دشمنان نظام اسلامی در صدد کمرنگ کردن مقدسات و ضربه زدن به اعتقادات مردم به ویژه جوانان هستند که مسئولان باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همانند گذشته دشمن را ناکام کنند.
وی گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و جوانان این مرز و بوم را با تعالیم اصیل اسلامی و قرآنی آشنا کنیم تا فضای جامعه رنگ و بوی معنویت بگیرد.
در این مراسم که از سوی پایگاه مقاومت خاتم‌الانبیاء برگزار شد از 26 نفر از رزمندگان و جانبازان این روستا و خانواده معظم شهدا تجلیل شد.
قرائت شعر و مقاله در وصف شهید و شهادت، بیان خاطره توسط رزمندگان دفاع مقدس و خانواده شهدا و تقدیر از رزمندگان و خانواده شهدا از جمله بخش‌های این مراسم معنوی و روحانی بود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول