اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی وزیر علوم:

اسلامی‌سازی علوم انسانی نیاز به زمینه‌سازی طولانی‌مدت دارد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نهضت اسلامی‌سازی علوم انسانی نیاز به یک زمینه‌سازی جدی و طولانی مدت در آموزش و پرورش دارد.

اسلامی‌سازی علوم انسانی نیاز به زمینه‌سازی طولانی‌مدت دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین نادری‌منش ظهر امروز در سیزدهمین همایش بسیج اساتید کشور با اشاره به موضوع اسلامی‌کردن علوم انسانی، اظهار داشت: برای این امر نیاز به یک جریان و زمینه‌سازی جدی 10 تا 15 ساله است که باید از آموزش و پرورش آغاز شود و این در حالی است که باید کارهای کوتاه مدت هم انجام شود.
وی کمبود مجموعه‌های توانمند فکری که بتواند به اصلاح علوم انسانی کمک کند را خاطرنشان کرد و افزود: امروز بخواهیم کتابی را در این زمینه بنویسیم اگر به سراسر کشور اعلام کنیم تعداد افراد ثابت قدم اندک است.
معاون آموزش وزارت علوم تحول در علوم انسانی در ایران را بی نیاز از غرب  دانست و افزود: نیاز ما به حوزه‌هاست و اگر حوزه‌ها و دانشگاه‌ها نتوانند جریانی ایجاد کنند عامل بیرونی در آن دخالت ندارد.
وی لزوم هماهنگی اساتید دانشگاه را مهم خواند و خاطرنشان کرد: وزارت علوم ساختار را اصلاح کرده است و تحول باید در بدنه ایجاد شود.
نادری‌منش با اشاره به تشکیل شورای تحول در علوم انسانی در وزارت علوم، اظهار داشت: در این شورا تصمیم گرفته شد که از توسعه 14 رشته دانشگاهی جلوگیری شود منوط به تحولی که کارگروه علوم انسانی نتیجه‌اش معلوم شود.
وی افزود: قرار است در مهر ماه 90 توسعه نیافتن این 14 رشته را اجرا کنیم اما از کار گروه تحول در علوم انسانی چیزی به دستمان نرسیده است.
معاون آموزشی وزارت علوم بر همراهی وزارت علوم با افراد و جریان‌هایی که در پی اسلامی‌سازی علوم انسانی هستند، تاکید کرد و گفت: امروز نمی‌توانیم بگوییم وزارت علوم همراه نیست وزارت علوم بنا نیست جای بقیه بنشیند و فکر کند.
وی ورود هر مجموعه و سازمانی در تحول در علوم انسانی که می‌تواند کمکی کند، مهم عنوان کرد و اظهار داشت: از دید وزارت علوم اگر تمام کشور هم وارد شود بازهم کم است.
معاون آموزشی وزیر علوم محیط دانشگاه‌های کشور را در زمینه تحول در علوم انسانی مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: جایی که بشود به آن تکیه کرد دانشگاه‌ها هستند البته ضعف‌هایی هم دارند.
 وی افزود: تحول در علوم انسانی باید با این نگاه که محیط دانشگاه‌ها خوب است، افرادی که در پی اسلامی کردن علوم انسانی هستند کار را انجام دهند.
نادری‌منش با اشاره به کارهای فراوانی که در زمینه هدفمندسازی ایجاد و پذیرش رشته‌ها دانشگاهی در وزارت علوم شده است، اظهار داشت: در این دو سال طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی اجرا شده است که به سؤال چرا و برای چه یک رشته را ایجاد کنیم پرداخته است.
وی به پوشش 60 درصدی جوانان 18 تا 24 ساله در سند چشم‌انداز 20 ساله اشاره کرد و افزود: آیا  در کشور جایی هست که بگوید چند نفر و در چه رشته‌ای نیاز داریم.
نادری‌منش افزود: وظیفه وزارت علوم این نیست که معلوم کند در سالیان آینده به چه میزان تقاضا برای رشته‌های تحصیلی وجود خواهد داشت. 
انتهای پیام/ص20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول