اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم خبر داد:

تدوین 40 برنامه برای ارتقای سلامت روان دانشجویان

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین بیش از 40 عنوان برنامه در مراکز مشاوره به منظور ارتقای بهبود سلامت روان دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها در سال جاری خبر داد.

تدوین 40 برنامه برای ارتقای سلامت روان دانشجویان
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمید یعقوبی بعدازظهر امروز در بیستمین گردهمایی مسئولان مراکز مشاوره دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: دانشجویان در رشد همه‌جانبه جامعه نقش ارزنده و مهمی را ایفا می‌کنند، برهمین اساس تامین سلامت روحی و روانی آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه فراهم آوردن محیطی آرام برای دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در راستای دستیابی به پژوهش و علم از اهداف اولیه هر دانشگاه محسوب می‎شود، افزود: به همین منظور مرکز مشاوره دانشجویی به عنوان یک منبع حمایتی برای دانشجویان می‌تواند نقش تاثیرگذاری را در سلامت روان این قشر از جامعه ایفا کند.
یعقوبی بر ضرورت نهادینه کردن مشاوره کاربردی در جامعه به ویژه در محیط دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: بر این اساس لازم است تا خدمات مشاوره بهداشت روانی در سطح دانشگاه‌ها در راستای ارتقای سطح سلامت دانشجویان به‎ صورت کاربردی ارائه شود.
مسئول دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بازدید و ارزیابی دوره‌ای از مراکز مشاوره، تداوم طرح کارنامه سلامت در مراکز دانشگاهی، ارزیابی ارتباط دانشگاه با خانواده و ارتقای سطح سلامت معنوی دانشجویان از جمله برنامه‌های مراکز مشاوره در راستای ارتقای سطح سلامت دانشجویان به‎‌شمار می‎رود.
وی ادامه داد: اجرای فعالیت‌های مشاوره‌ای متناسب با مناسبت‌های مختلف از جمله روز جهانی بهداشت، هفته ایدز، روز جهانی مبارزه با سیگار و دخانیات از دیگر این برنامه محسوب می‎‏شود.
یعقوبی با اشاره به مهم‌ترین دلایل مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره‌ای دانشگاه‌ها، گفت: مشکلات تحصیلی، تعاملات فردی و روانی نظیر افسردگی از عمده‌ترین دلایل مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره دانشگاه‌هاست.
وی دوری از خانواده و نگرانی از عدم برخورداری از شغلی مناسب در آینده را از دیگر مشکلات قشر دانشجو عنوان و افزود: بر همین اساس رفع مشکلات دانشجویان و کمک به پیشرفت تحصیلی و بهبود روابط اجتماعی آنان باید در رأس امور مراکز مشاوره دانشجویان دانشگاه‌ها قرار بگیرد.
این مقام مسئول در ادامه از اجرای طرح گسترش مشاوره تلفنی در مراکز دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون مشاوره تلفنی در دانشگاه تهران و تعدادی محدودی از دانشگاه‌ها فعال است و فراهم آوردن این تسهیلات برای سایر دانشگاه‌های کشور در سال تحصیلی جدید در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تشکیل و راه‌اندازی مراکز مشاوره در موسسات آموزش عالی غیردولتی با پیگیری معاون دانشجویی وزیر علوم و مسئولان موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی در حال اجراست.
مسئول دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد این مراکز از امتیازاتی برخوردار است که در شاخص‌های رتبه‌بندی این موسسات لحاظ می‌شود.
یعقوبی بر ضرورت بازنگری در ساختار مراکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: متأسفانه جایگاه مراکز مشاوره در ساختار دانشگاه‌ها نهادینه نشده است که تحقق این مهم مستلزم اهتمام مسئولان ذیربط است.
بیستمین گردهمایی مسئولان مراکز مشاوره دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول