اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دانشجویان داخل کشور وزارت علوم:

مجوز نقل و انتقال 15 هزار دانشجو صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجوز نقل و انتقال بیش از 15 هزار و 189 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور صادر شده است.

مجوز نقل و انتقال 15 هزار دانشجو صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجتبی بذرافشان مقدم ظهر امروز در بیستمین گردهمایی مسئولان مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: رشد و تعالی یک جامعه در گروی حفظ و گسترش تندرستی و سلامتی افراد آن جامعه است.
وی با تأکید بر ضرورت شناسایی عوامل تعیین کننده در تأمین سلامت افراد جامعه به ‌ویژه قشر دانشجو، افزود: مراکز دانشگاهی در برگیرنده بخش عظیمی از جوانان است که این مسئله ضرورت تأسیس مرکزی به‌ منظور تامین و توسعه سلامت روانی دانشجویان را در فضای دانشگاه‌ها با ارائه خدمات مشاوره‌ای بیش از پیش آشکار می‌سازد.
بذرافشان مقدم با اشاره به زیرشاخه‌های سلامت بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی گفت: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی سلامتی افراد مشتمل بر سلامت زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی است.
مدیرکل امور دانشجویان داخل کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در واحدهای دانشگاهی مراکزی از جمله مراکز بهداشتی و درمانی، کمیته انضباطی، مراکز مدیریت فرهنگی و تربیت‌بدنی عهده‌دار تأمین سلامت دانشجویان است.
وی با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها تأمین کننده سلامت زیستی و روانی دانشجویان است، اضافه کرد: این مراکز با تحت‌الشعاع قرار دادن سلامت زیستی و روانی دانشجویان سلامت فردی این قشر از جامعه را تحت تأثیر قرار می‎دهند.
بذرافشان مقدم خاطرنشان کرد: کمیته انضباطی مستقر در مراکز دانشگاهی از دیگر مراکز دخیل در تأمین سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان است که سلامت فردی و اجتماعی دانشجویان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی مراکز مدیریت فرهنگی دانشگاه‌ها را از دیگر مراکز موثر در تأمین سلامت روانی، اجتماعی و معنوی دانشجویان برشمرد و گفت: این مراکز همواره سلامت فردی و اجتماعی دانشجویان را تحت‌الشعاع خود را قرار می‌دهند.
بذرافشان مقدم در ادامه با اشاره به طرح نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: مجوز نقل و انتقال بیش از 15 هزار و 189 نفر از دانشجویان از سوی دانشگاه‌های زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده است.
این مقام مسئول از ثبت‌نام بیش از 21 هزار و 984 دانشجو در سامانه نقل و انتقال دانشجو دانشجویان خبر داد و گفت: از این تعداد دانشجو بیش از 46 درصد مرد و 54 درصد درخواست‌کنندگان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
بذرافشان مقدم تصریح کرد: هم‌اکنون دانشگاه‌های مبدا با درخواست نقل و انتقال افزون بر 6 هزار و 276 نفر مرد و 8 هزار و 913 نفر خانم موافقت کردند.
وی با بیان اینکه آخرین مهلت اعلام نظر دانشگاه‌های مبدا به منظور نقل و انتقال دانشجویان دهم شهریور سال جاری در نظر گرفته شده بود، گفت: بر همین اساس دانشگاه اصفهان به میزان دو برابر ظرفیت خود با این نقل و انتقال موافقت کرده‌ است که نتایج آن تا چند روز آینده اعلام می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول