اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد:

7000 اثر در جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: آثار رسیده به جشنواره سراسری دانشجویان علوم پزشکی کشور 7 هزار و 110 اثر اعلام شده است.

7000 اثر در جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید یعقوب جعفری صبح امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد، اظهار داشت: این آثار در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، تبریز و گلستان بیشترین آثار ارسالی در جشنواره را به خود اختصاص داده‌اند.
وی تصریح کرد: سومین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور از دوازدهم تا پانزدهم شهریور ماه جاری با شعار نشاط معنوی، امید و انتظار، سلامت فرهنگی امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور 600 دانشجو برگزار می‌شود.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان بر محور فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، هنری به عنوان اهداف برگزاری این جشنواره مدنظر قرار گرفته است.
وی ضمن تشریح جزئیات سومین جشنواره فرهنگی دانشجویان ابراز داشت: جشنواره در بخش‌های شش گانه ادبی، هنری، پژوهشی، معارف اسلامی، فناوری اطلاعات و نشریات دانشجویی تعریف شده و دانشجویان می‌توانند در بخش ادبی در رشته‌های شعر، داستان، قطعه ادبی، خاطره، نمایشنامه‌نویسی و بخش ویژه طنز پزشکی به ارائه آثار خود بپردازند.
به گفته وی رشته‌های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، کاریکاتور، تذهیب، نگارگری، صنایع دستی، عکاسی، فیلم کوتاه و فیلمنامه‌نویسی و بخش ویژه طراحی آرم جشنواره مربوط به بخش هنری جشنواره است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: حوزه‌های تالیف و ترجمه کتاب، پایان‌نامه، طرح تحقیقاتی و مقاله در بخش پژوهشی جشنواره گنجانده شده است.
جعفری افزود: دانشجویان علوم پزشکی در سه بخش معارف اسلامی مشتمل بر رشته‌های اذان، مناجات‌خوانی، همخوانی و تواشیح، بخش فناوری اطلاعات و نشریات دانشجویی نیز می‌توانند شرکت داشته باشند.
به گفته وی بخش فناوری اطلاعات به رشته‌های وبلاگ نویسی و ساخت نرم افزار فرهنگی اختصاص یافته است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بخش نشریات دانشجویی به عنوان بخش نهایی جشنواره یاد کرد که دانشجویان علاقمند می‌توانند در حوزه‌های علمی، فرهنگی اجتماعی، ادبی هنری، دینی عقیدتی، صنفی، سیاسی، ورزشی، ایثار و شهادت و طنز به ارائه آثار خود بپردازند.
جعفری برخورداری از ادب و هنر را متاثر در اکثر حوزه‌های اجتماعی و بهره‌مندی از منزلت اجتماعی بالا دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی با هنر و ادبیات از جمله شرایط احراز مسئولیت‌های فرهنگی و موقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و کسب مقبولیت مردمی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه از برگزیدگان جشنواره پس از بررسی و اعلام نظر داوران در مراسم اختتامیه تقدیر خواهد شد بیان داشت: در بخش ادبی از یک هزار و 577 اثر رسیده 21 اثر، در بخش هنری از 2 هزار و 470 اثر 128 برگزیده، 165 اثر ارسالی بخش معارف 20 اثر برگزیده، فناوری اطلاعات از 112 اثر 11 برگزیده، از یک هزار و 588 اثر از سوی نشریات 78 اثر به عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب شده‌اند.
جعفری به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نشست و هم‌اندیشی اساتید و دانشجویان، شعر و داستان، کارگاه‌های عکاسی، خبرنویسی، مبانی سواد بصری و خلاقیت، نشریات دانشجویی، محفل قرآن و جنگ شبانه در حاشیه جشنواره فرهنگی قرار گرفته است.
به گفته وی آثار منتخب دانشجویان، دستاوردهای فرهنگی دانشگاه‌ها و محصولات فرهنگی در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به مراسم روز افتتاحیه جشنواره تاکید کرد: بازدید از آبشار کبودوال با حضور وزیر بهداشت و استاندار گلستان نیز از جمله برنامه‌های ویژه این جشنواره است.
وی متذکر شد: تلاش شده در این جشنواره دو روزه سیاست وزارت بهداشت، سلایق، ایده‌ها و نظرات در جشنواره سراسری دانشجویان علوم پزشکی کشور به نمایش گذاشته شود.  
جعفری از اهدا سه جلد کتاب با عناوین در گلستان هنر، در گلستان ادب و در گلستان اندیشه در نخستین روز جشنواره خبر داد و اذعان داشت: تاکنون 60 میلیون تومان اعتبار به بخش‌های مختلف جشنواره اختصاص یافته است.
پیش از این نخستین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اصفهان و دومین جشنواره در شهر مشهد برگزار شده است. 
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول