اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و حرفه‌‌ای کرمان:

حضور جوانان بیکار در دوره‌های آموزشی کمرنگ است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش اداره‌‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: کارآموزانی از سایر استان‌های کشور برای گذراندن دوره‌های آموزشی در این اداره ‌کل به کرمان می‌آیند اما جوانان کرمانی در این دوره‌ها حضور کمرنگی دارند.

حضور جوانان بیکار در دوره‌های آموزشی کمرنگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، افشین شهرکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیساریای عالی پناهندگان قراردادی را با معاونت اتباع خارجه وزارت کشور دارد که هزینه‌ تمام دوره‌های سازمان‌های مربوطه را می‌پردازد.
وی افزود: در استان کرمان به اتباع بیگانه شش رشته از جمله خیاطی، حسابداری، قالیبافی، جوشکاری، لوله‌کشی و تعمیر لوازم خانگی را آموزش می‌دهد.
شهرکی بیان کرد: فقط کسانی می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند که کارت اقامت و کد رهگیری داشته باشند.
وی تصریح کرد: این افراد در این دوره‌ها شرکت می‌کنند تا زمانی که به کشورشان برمی‌گردند در بازسازی کشور خود مشارکت داشته باشند.
معاون آموزش و پژوهش اداره ‌‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: تعداد زنان متقاضی در این دوره‌ها زیاد اما تعداد مراجعه‌کنندگان مرد کم است.
شهرکی عنوان کرد: کارآموزانی از سایر استان‌های کشور برای گذراندن دوره‌های آموزشی این اداره‌ کل به کرمان می‌آیند اما جوانان کرمانی در این دوره‌ها حضور کمرنگی دارند.
وی با اشاره به تعامل این اداره ‌کل با دانشگاه علمی و کاربردی استان افزود: چهار مرکز پذیرش پودمانی دانشجو در سطح استان کرمان راه‌اندازی شده و دو واحد آن از مهر ماه سال جاری و دو واحد دیگر از نیمه دوم سال تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.
معاون آموزش و پژوهش اداره ‌‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان  با بیان اینکه واحد رهگیری و مشاوره شغلی در این اداره‌کل راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: 85 تا 90 درصد کارآموزانی که دوره‌های آموزشی بلندمدت این اداره‌‌کل را بگذرانند وارد بازار کار می‌شوند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول