اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان خبر داد:

اشتغالزایی 6670 نفر با سه طرح جدید در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: با ایجاد سه طرح جدید در استان زنجان برای 6 هزار و 670 نفر از جوانان جویای کار اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

اشتغالزایی 6670 نفر با سه طرح جدید در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان ابوالفضل فلاح ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری سه طرح دژ پل آرین، شرکت آذر سهند تبریز و خودرو سازی کاسپین در استان زنجان 330 میلیارد تومان است، اظهار داشت: طرح تولید فولاد شرکت دژ پل آرین در پنج فاز در استان زنجان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح تولید فولاد دژ پل آرین در فاز نخست برای 700 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: این طرح در مراحل بعدی موجب اشتغالزایی مستقیم حدود 2 هزار نفر از جوانان را فراهم می‌کند.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه طرح تولید فولاد شرکت آذر سهند نیز به زودی در زنجان عملیاتی می‌شود، افزود: در فاز نخست طرح تولید فولاد شرکت آذر سهند 160 میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری دارد.
وی با اشاره به اینکه طرح تولید فولاد شرکت آذر سهند در فاز نخست برای حدود 5 هزار نفر به طور مستقیم و 15 هزار نفر نیز به طور غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال‌جاری آغاز و در طول پنج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
فلاح میزان تسهیلات طرح تولید فولاد شرکت آذر سهند را 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید این کارخانه 1.5 میلیون تن است.
 رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری طرح تولید خودرو توسط شرکت کاسپین خودرو در فاز نخست حدود 40 میلیارد تومان است، تصریح کرد: شرکت کاسپین خودرو از یک سال پیش در استان گیلان فعالیت سرمایه‌گذاری خود را آغاز کرده ولی به دلایلی در استان گیلان به تفاهم نرسیده و قصد سرمایه‌گذاری در استان زنجان را دارد.
وی اشاره به اینکه شرکت کاسپین خودرو دارای شش نوع محصول است، افزود: خودروی ون، سواری، وانت، مینی‌بوس و یک نوع ون جدید از محصولات این شرکت است.
فلاح خاطر نشان کرد: طرح تولید کاسپین خودرو برای 970 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گزارشی نیز از آخرین وضعیت سرمایه گذاری خارجی در کشور داد و گفت: در سال 2006  مجموع سرمایه گذاری خارجی در کشور 1.6 میلیارد دلار با 33 درصد رشد بود در حالی که مجموع سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در سال گذشته 3.6 میلیارد دلار با 189 درصد رشد بوده است.
وی با بیان اینکه مجموع سرمایه‌گذاری خارجی از سال 2008 تا سال گذشته 124 درصد افزایش نشان می‌دهد، خاطر نشان کرد: ایران در سال 2010 نسبت با سال 2019 با 20 رشد روبرو بوده در حالی که بسیاری از کشورهای عربی در همین زمان با رشد منفی سرمایه گذاری مواجه شده‌اند.
فلاح با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور در سال‌های اخیر در بخش معدن صورت گرفته است، تصریح کرد: بخش معدن با 75 درصد رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی را از آن خود کرده است.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان یادآور شد: یعد از بخش معدن بخش‌های آب، برق، گاز، ساختمان و خدمات در رتبه‌های بعدی جذب سرمایه گذار قرار دارند.
وی با اشاره به برش استانی سرمایه‌گذاری خارجی گفت: در سال گذشته سرمایه وارده به استان زنجان 12 میلیون و 756 هزار دلار است.
فلاح خاطر نشان کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته 195 درصد رشد داشته است.
در ادامه این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به مشکلات منطقه گردشگری زنجانرود پایین گفت: بحث واگذاری زمین این پروژه تاکنون محقق نشده است.
یحیی نقی‌زاده محجوب خاطر نشان کرد: مشکل اصلی طولانی شده فرآیند اجرای طرح تغییر کاربری زمین طرح و از دست رفتن زمان برای اجرای طرح است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول